Vreemde arbeidsvoorwaarden

• Sandra

Ik heb vandaag een sollicitatiegesprek voor een hele aantrekkelijke functie gehad bij een opstartend bedrijf. Zij hebben mij benaderd n.a.v. mijn cv op monsterboard. Het gesprek ging erg goed, ze gingen zondermeer akkoord met mijn salariseis (die vrij hoog was onder het mom: nee heb je, ja kun je krijgen). Maar er zit één hele grote maar aanvast:

Je bent eerst twee maanden op proef waarbij je vanuit huis werkt. ZONDER SALARIS, maar als je bevalt worden alle uren en onkosten vergoed. Als je niet bevalt, heb je twee maanden voor niets gewerkt en als je niet uitkijkt ook nog aardig wat kosten gemaakt….

Wat vinden jullie? Hier zit toch een luchtje aan, of gebeuren dit soort (in principe natuurlijk illegale) praktijken vaker?

Sandra

• BeBo

Sandra, ik vind dit een beetje raar eigenlijk…………. vind daar zeker een luchtje aan zitten als ik eerlijk ben.

Als ze zo steeds mensen weten te charteren, hebben ze gratis personeel.

• Noa

Nooit doen!!! Je kan er donder op zeggen dat jij de zak krijgt na die twee maanden.

Bijkomende nadelen zijn dat je geen pensioen opbouwt en je niet verzekerd bent.

• wilfred

écht nooit doen natuurlijk !! Een normale werkgever gaat ook nooit gelijk accoord met bepaalde salariseisen omdat ze dat altijd liever in eigen zak willen houden.En twee maanden voor niks werken is echt het meest belachelijke wat ik ooit heb gehoord !! ZEKER NIET DOEN !!!!

• Gerrit

Joyce…….je bent toch niet dom ofzo…?!?

Natuurlijk doe je dit niet.!!

• Jaap

Dit moet je nooit doen klopt niet en mag niet!

1 Dags melding belastingsdienst? doen ze dit na 2 maanden?

• BeBo

Joyce??? waar het hart vol van is, loopt de mond van over :?:D

• Alicia

DAT MOET JE DUS NIET DOEN!

ze dumpen je na 2 maanden. Ik zou er ook melding van maken bij arbeidsinspectie of iets dergelijks. Dit mag volgens mij helemaal niet!