salaris assistent controller

• Noud77

Wat is marktconform qua salaris?

Ik werk in de keukenbranche op de afdeling fianance & control. Ik ben op dit moment studerende in deeltijd voor mijn HEAO bedrijfseconomie, deze rond ik af in juni. Verder heb ik al wel een Kort Hbo getuigschrift. Ik ben 28 jaar heb +/- 2 jaar ervaring van uit de accountancy, dus eigenlijk nog niets qua ervaring in het bedrijfsleven.

Ik verdien nu ? 1600,– bruto excl 8% maar heb zelf al het gevoel dat ik vet ben afgezet.

Ik verneem graag een reactie en tips om te onderhandelen.

• Gijs

ik denk met 2 jaar ervaring en zonder hbo dat je rond de €2000 zou moeten kunnen vangen.

hoeveel dagen per week werk je?

• Noud77

ik werk 40 uur en heb een Kort HBO of wordt dat niet gezien als HBO niveau

• Gijs

geen idee wat kort hbo is? is dat je propaduis?

Wat voor werkzaamheden doe je precies op je werk?

• Noud77

Kort HBO is een getuigschrift dat je na 2 jaar HBO onderwijs kunt hebt gevolgd er zit geen scritie aan. Ik ga wel verder om mijn HEAO helemaal af te ronden

Op dit moment mutueer en administreer, bewaak en controleer de voorraad van de showroomkeukens.

• Gijs

ik denk toch rond de €2000 zeker gezien je leeftijd en de huidige economie.

wil je van baan veranderen?

• Noud77

Misschien! Ik hou altijd oren en ogen wel open maar dan weet ik ongeveer wat ik zou kunnen cq mogen vragen. Want makrt conform vind ik altijd zo een vaag begrip.

• Gijs

ik weet niet in welke regio je werkt?

• Noud77

Ik werk in de regio Tilburg.

• Sander

Hey Noud,

1600 is inderdaad veel te weinig. Lees even hieronder bij “junior controller” bij mijn antwoord. Ben ook ass controller en verdiende na ruim 4jaar accountancy overgestapt te zijn naar het bedrijfsleven 2900 per maand. Ik had toen wel BE en AC opleiding op het HBO.

Je nadeel is wel dat je werkt in de keukenbranche. Dit is toch al een branche waar niet heel veel wordt verdiend omdat de marges door de vele concurrentie ook onder druk staan. Bij een florerend bedrijf met hogere winstmarges verdien je meestal ook meer.