salaris junior controller

• Henry

Hallo,

Met het oog op de jaargesprekken graag jullie aandacht voor het volgende:

Ik ben 27 Jaar, heb afgeronde HEAO-BE opleidng, en in totaal 4 jaar werkervaring. Ik heb naast deze 4 jaar in mijn studietijd nog diverse stages gelopen.

Bedrijf waar ik nu werk heeft meer dan 100 werknemers, gevestigd in regio Utrecht, ik ben hier werkzaam als junior controller.

Bij dit bedrijf werk ik nu ruim een jaar, ik ben momenteel werkzaam o.b.v. tijdelijk contract. (tijdens mijn vorige baan had ik dezelfde functie) Mijn bruto salaris o.b.v. 40- urige werkweek bedraagt nu ? 2.350,-. Ik heb voor de rest geen aanvullende arbeidsvoorwaarden, bonussen of auto v.d. zaak.

Wat vinden jullie: kan ik er, (met de verwachting dat ik een vast contract krijg) meer uit halen, of is dit een reeel salaris????

alvast bedankt

Henry

• Jan

Beste Henry,

Als ik je opleiding en jaren werkervaring in ogenschouw neem, denk ik dat dit een redelijk marktconform salaris is. Het ligt er echter ook aan wat je functie inhoudelijk allemaal moet doen. Junior controller is wat dat betreft een beetje vaag. Je vindt in de administratieve sector nu eenmaal veel controllers-functies die in detail ontzettend veel van elkaar verschillen.

Ik denk wel dat wanneer je goed voldoet bij je werkgever en je contract wordt omgezet in eentje voor onbepaalde tijd, dat daar wel een passende salarisverhoging bij hoort (EUR 2.500 is wel het maximum denk ik, 6% stijging).

Al eens gedacht aan een aanvullende controllersopleiding (HOFAM bv)? Dit verstevigd je positie aanzienlijk als je in dit vak verder wilt!

Groeten,

Jan

• Sander

Hoi Henry,

zat in zelfde situatie als jou ruim 2 jaar geleden. Was toen ook 27 en had ook BE gedaan en 4,5 jaar werkervaring (in accountancy). Naast de BE opleiding heb ik in deeltijd ook AC gehaald, dus dat is wel een meerwaarde. Ben toen overgestapt naar assistent controller en begon met 2900 euro per maand. Daarbij ook 13e maand verder geen aanvullende arbeidsvoorwaarden. Denk dat je idd wel 2500 kan vragen. Kan je een beschrijving geven van je functie? Denk dat junior controller zo ongeveer hetzelfde wordt gezien als assistent controller.

Gr Sander