Hoe werken salarisschalen uit ziekenhuizen cao ?

• Guido

Goedemorgen,

Mijn vriendinwerkt in het ziekenhuis en gaat volgende maand een periodiek omhoog. Momenteel zit zij in aanloopschaal 24 met 5 functiejaren. Per november gaat zij haar 6e functiejaar in en mijn vraag is of zij daarmee aanloopschaal 24 verlaat en in functieschaal 25 receht komt en zo ja, in welke periodiek. De cao voor de ziekenhuizen is te vinden op cao.pagina.nl. De salarisschalen op http://digitalecao.virtu.nl/digitalecao/cms//template/dc1/doc/detail.asp?doc_id=12&dop_id=1594&type=H.

Weet iemand hoe dit precies werkt binnen de zikenhuizen cao ?

Alvast dank !

Mvg,

Guido

• Martijn

zit zij al 5 jaar in de aanloopschaal? Waarom? Is zij jonger dan 23 of aantal jaar niet goed gefunctioneerd ofzo?

zie uitleg aanloopschaal/functionele schaal:

http://digitalecao.virtu.nl/digitalecao/cms//template/dc1/doc/detail.asp?doc_id=11&dop_id=1746&type=A

In principe moet ze nu van 24/5 naar 25/2 gaan m.u.v. het feit of het wel klopt dat ze 5 jaar in de aanloopschaal zit i.p.v. 1 functiejaar zoals gebruikelijk!

• Guido

Hoi Martijn,

Dank voor je reactie.

Ze is vorig jaar vanuit een andere (lagere) functie naar een nieuwe functie gegaan. Hierin is ze ingedeeld in 24/5, omdat ze reeds 5 jaar in dienst was. Ze zou in haar nieuwe functie 1 jaar in de aanloopschaal (24) zitten en daarna naar 25 gaan. Ik verwacht dus eigenlijk dat ze naar 25/6 gaat, omdat ze in nov 6 jaar in dienst is.

• Martijn

25/6…zo werkt het volgens mij niet. Meestal is het zo dat als je naar de functionele schaal gaat, je er 1 stapje qua salaris op vooruit gaat. 25/2 dus in dit geval (24/5 en 25/1 hebben een gelijk salaris). Hou dus rekening met deze mogelijkheid.

• Jasper

Nee zo werkt het inderdaad niet.

Na een aanloopschaal, kom je gewoon weer in het begin van de functionele schaal, dus bv van 24/6 naar 25/0, maar indien 24/6 hoger is, moet je gelijk oversteken naar het gelijke salaris in schaal 25, zou bv 25/4 kunnen zijn, maar ik heb het CAOboekje niet bij de hand

Jasper

• Brenda

Hallo,

Ik begrijp niet zo goed hoe je van een aanloopschaal naar een functionele schaal over gaat. Valt daar over te onderhandelen of is dat vastgesteld.

Als ik de stukken lees gaat heeft het ook betrekking met je aantal dienstjaren, is dit dan van je huidige functie of je totale dienstjaren in de sector?

Wie kan helpen?

Thanks!