Leningen/financieringen

• Sjorske

Ik ben nou wel eens benieuwd hoeveel mensen er vandaag de dag een lening hebben en voor welk bedrag. Ik bedoel dus niet een hypotheek, maar echt een persoonlijke lening of een doorlopend krediet. Je hoort tegenwoordig zulke vreemde verhalen…. Ik heb overigens zelf geen lening, maar denk er wel over om een D.K. af te sluiten voor 10.000,– (altijd makkelijk om iets achter de hand te hebben)

• Louise

Hier gelukkig geen lening meer behalve de hypotheek. Wel een lening gehad en het heeft ons al onze extraatjes gekost om dat rotding af te lossen. Nooit aan beginnen of je moet echt geen keuze hebben! Uiteindelijk betaal je door de rente wel het dubbele en het kan jaren duren voordat je er af bent.

En geld van ook echt van jezelf = gespaard is geeft ook veel lekkerder uit!

• Bianca-r

Gelukkig geen leningen eerst sparen dan kopen!

• Guido

Inderdaad…spreek uit ervaring. Ooit lening genomen om auto te financieren. Dit is dus echt de hond in de pot. Naast de woekerrente die je betaalt zit je tegelijkertijd met een razendsnelle afschrijving van je auto. Het gelkd gaat dus aan twee kanten hard van je weg.

Op dit moment gelukkig geen leningen meer. Behalve dan hypotheek en dat andere blok aan je been de informatiebeheergroep om de studielening fa te lossen.

• BeBo

Geen leningen hier, behalve de hypo dan.

Wel staan we soms aan ut einde van een maand een klein beetje rood, niet vaak, soms. Niet omdat we geen spaargeld hebben, hebben we juist wel, maar als ik daarmee onze lopende rekening aanvul, los je het gewoon weg niet meer op.

Zo af en toe beetje Rood, maakt ons weer ff dat we rustig aan doen……

• sander

Niet aanbeginnen je gaat er mee naar de klote, heb er ervaring mee en betaal nog steeds. Die verotte becam en dat andere geneusel maken je lekker