Saldo spaarrekening jong gezin

• Petit

Onder de vraag van Iris: Wat is modaal? de volgende vraag gesteld: Wat hebben jonge gezinnen gemiddeld op hun spaarrekening staan. Ik las laatst dat de gemiddelde nederlander een bedrag van E 26.000 (!) op de spaarrekeing heeft. In ons geval….in geen 26.000 jaar!! Bij ons houdt het op bij E 7000 nadat wij ons huis hebben ingericht.

Wil iemand hierop reageren? Wat hebben andere gemiddeld op de spaarrekening staan? Ben ik een ‘arme sloeber’ ?

Graag jullie reacties

• Iris

ja hoor wil ik wel op reageren

wij hebben zo rond de 20.000 euro gespaard en hebben zelfs onlangs ons huis van boven tot onder opgeknapt.Daarnaast hebben we nog een spaarloon van 7000 euro en sparen we per kind ook elke maand 12.50,.wat zo in de loop der jaren ok lekker aantikt

Ik wil je zeker geen arme sloeber nomen hoor met 7000 euro,..vind ik best veel

• Guido

26000 euro op de spaarrekening gemiddeld…..lijkt mij niet. Wij komen met een inkomen van tweemal modaal ook niet verder dan 7000 euro op dit moment.

• Petit

Bedankt Guido, zijn we gelukkig niet de enige!!

• Henk

Dat gemiddelde vind ik wel érg hoog….

• Petit

Oké, maar hoe is de situatie bij jullie? Lukt het jullie om een ‘vermogen’ op te bouwen? Of gaat er ook meer uit dan dat er binnen komt.

• Henk

Ik heb geen gezin dus ik heb inprincipe mijn salaris voor mezelf. Bij mij komt er meer binnen dan dat er uitgaat. Maar ik kan me nauwelijks voorstellen dat je met een gezin zo'n vermogen er op kan nahouden.

• BeBo

euhh, nou ff boven de 26 eigenlijk………

en sparen zelf 2x van die langlopende spaardingen, 2x voor de kids elke mnd 25, en hebben tijdlang lijfrentegedaan, waarmee er nu een bepaald bedrag klaar staat voor later…….

Dat laatste zijn we nu gestopt, laten we gewoon zo staan.

Verder leven we lekker nu……

Maar echte luxe als bv nieuwe auto doen wij niet, ook niet een tweede auto op dit moment.

• sander

De gemiddelde Nederlander heeft geen nagel om zijn reet te krabben, En kunnen de eindjes net aan elkaar knopen.

Die cijfers zijn gebaseert over het gehele geld wat bij de banken geparkeert staat.

En als je dat optelt en daar het gemiddelde van neemt kom je op zo'n bedrag.

Jammer dat ze dat in Den Haag dit nog niet helemaal begrijpen!

Heb zelf overigens een goed salaris, maar ik zie ook veel elende om me heen

• frits

Hoi,

Vind ik een erg net bedrag..

Ben zelf kostwinner met 2400 E per mnd en daar komen we als gezin net lekker de maand mee door. Dat er twee auto's voor de deur staan en ik een bedrijf aan het opzetten ben helpt niet echt. Desalniettemin vind ik 26.000 euro op de bank best veel. Ik vraag me af wat er wordt verstaan onder een jong gezin. Is dat ook als je beide 40-45 bent en een koter neemt?

groetn!