Lease auto inruilen voor extra salaris

• Alex

Bij het zoeken naar een andere baan, ben ik tegen een functie aangelopen waar ik geen auto van de zaak meer nodig heb en waarschijnlijk ook niet zal krijgen.

Dat betekent dat ik na 10 jaar lease auto's rijden een eigen auto moet gaan aanschaffen.

Met welke berekening kan ik de secundaire arbeidsvoorwaarde van de lease auto omrekenen naar een bedrag dat ik als extra salaris kan vragen?

Ik dacht zelf in 1e instantie aan dezelfde berekening die de belasting gebruikt voor de bijtelling, maar misschien dat er anderen zijn die een betere berekening weten.

• Albert

He Alex,

Ik denk dat je inderdaad de berekening van de belastingdienst kan aanhouden, bij een auto van €20000 is de bijtelling al snel €350 - €400 per maand maar het is natuurlijk de vraag of een werkgever dat er bij gaat geven.

Succes in ieder geval.

Groeten Albert

• Sjakie auto vd zaak

Ik ben benieuwd of je hier nog uit bent gekomen.

Heb hetzelfde geval en zelfde vraag gesteld:

stel je verdient EUR 2500 + auto vd zaak

Krijgt nu geen auto vd zaak wat is dan een “aardige” compensatie ?

EUR 2800 zonder auto ??

• Alex

W zijn er niet uitgekomen. Zelf vond (en vind) ik dat de compensatie best flink mag zijn. Volgens de belastingdienst is de waarde 22%, dus zou de compensatie ook in die richting moeten gaan.

Reken maar eens uit wat je alleen al aan vaste lasten kwijt bent voor een vergelijkbare priv'e auto dan je nu in de lease rijdt. En dan hou je nog niet eens rekening met verbruikskosten als onderhoud en benzine.