marktconform salaris transportplanner

• Steven

Wat is een marktconform salaris voor een internationaal transportplanner van 35 jaar met 10 jaar ervaring. Ben werkzaam bij een grote internationaal logistiek dienstverlener met diverse vestigingen in europa en ongeveer 5000 werknemers.

• Michael

Ik denk ongeveer 4.000,00 euro p/mnd gezien je leeftijd.

Uiteraard afhankelijk van je takenpakket.

• Joyce

Ligt er erg aan hoeveel chauf. je moet inplannen, en wat je verder takenpakket is.

Planner bij onze vestiging (100 nat. en intern. chauff, onder zich) heeft ong. bruto 2300. Dus 4000 lijkt mij erg onwaarschijnlijk. Maar goed ligt aan het verder takenpakket zoals al gezegt.

gr.

• Monique

Een goed planner met een groot aantal jaren ervaring de transport is niet meer ingeschaald in de H schaal van de transport CAO….zoals Joyce ons wil laten geloven. Het maakt dan ook niet veel uit of je 50 of 100 chauffeurs dient in te plannen.

Helaas wordt er veel minder verdient in de transportsector dus zal een werkgever voorzichtiger zijn met de aanname van personeel. Maar een goede planner behoort goed betaald te worden anders is ie zo weer weg….Het ligt dus best lastig.

Bij het transport bedrijf waar ik werk verdient een planner tussen de 2700 en 3400 euro bruto.

• Joyce

Hoi Monique,

Of je het gelooft of niet, dít is echt wat men bij ons als planner krijgt (N-Brab.).

Salaris waar jij het over hebt krijgt bij ons een hoofdplanner, maar die heeft ook een uitgebreider takenpakket.

Bij ons doet een planner nl. niet veel meer dan idd inplannen en contact onderhouden met de chauff.

En die 4000 van Michael… is absurt. Bij ons is een planner iemand met mbo/mbo+, en die hebben geen 4000! Dan heb je het over mensen met HBO+/WO niveau. Of iemand van 50 jaar die zich giga omhoog heeft kunnen werken.

• Steven

Denk dat Joyce een heel eind in de goede richting zit, als ik alles mee tel inclusief bonus op einde jaar zal het ongeveer op € 2500 ex vakantietoeslag uitkomen. Zal elk jaar wel wat bijkomen, maar denk dat €4000,– onhaalbaar is voor deze functie.

• Monique

Je zegt het zelf al, het kan dus wel, jouw werkgever is waarschijnlijk niet voor niets een van de grootste………omdat hij op de personeelskosten let.

• Joyce

Monique, als je goed leest heb ik het over de functie van HOOFDplanner, en niet planner. Hoofdplanner is bij ons 24 uur per dag, 7 dgn per week bereikbaar door de chauff. (planners zijn hebben bij ons om de beurt bereikbaarheidsdienst).

Onder onze hoofdplanner staan 4 planners! Dus in totaal dik 300 chauff + adm. afwerking, contact onderhouden met customer service, contact houden met warehouse etc. etc.

En Steven vroeg het salaris van een planner!!!

• Monique

Jammer van het belerende, maar waarschijnlijk kan ik daar niet zo goed tegen…..

het geeft maar weer eens aan dat er een groot verschil zit in de functie “planner” dan wel bij welk bedrijf je deze functie uitvoert.

Als mij bekend is dat er planners zijn die bruto 3000 euro verdienen en dit bij jouw werkgever niet aan de orde is, geeft dit aan dat er grote verschillen zitten in de functie planner of hoofdplanner.

Zoals jij het schetst is het blijkbaar niet overal aan de orde en mijn schets is ook niet transparant voor iedere logistieke vervoerder….

• Monique

Trouwens, ik heb het ook over planners anders had er wel HOOFDplanner gestaan.