Salarisverhoging bij promotie

• Peer

Ik heb deze week een gesprek gehad met mijn werkgever. Ik ben ‘in de race’ voor promotie. Een baan als afdelingshoofd ligt in het verschiet. Ik wordt dan verantwoordelijk voor 15 mensen die nu nog mijn ‘gewone’ collega's zijn. De exacte ‘ins en outs’ moeten nog besproken worden. Uiteraard zal mijn salaris worden aangepast.

Op dit moment is mijn salaris E 3.000,00 per maand bruto. Wat is in dit geval een redelijke salarisverhoging?

Graag jullie ideeen hierover!

• knaap

ik vind € 3.001,- bruto wel redelijk.

• Peer

Bedankt Knaap voor je reactie……maar zeg dan niets!

• sander

Hmm weet hoe je met je collega's bent, maar dit soort promotie's bevorderen niet de werksfeer.

En ja de verhoging 50 tot 150 euro meer zal er niet in zitten denk ik normaal gesproken, Ik zou er nog eens goed overnadenken want jij moet je collega's gaan vertellen dat ze hun werk, mentaliteit enz. moeten gaan veranderen en dat gaan ze je, je niet in dank nemen

• Mark

Een salarisverhoging van ongeveer 400 euro moet meestal wel lukken, bedenk wel dat dit slechts ongeveer 200 euro netto is. Als je dat deelt door een 38u werkweek en dat weer bekijkt per maand, dan is dit dus héél erg weinig eigenlijk.

Als ik jou was zou ik elders gaan kijken.

Succes met je beslissing.

• Alex

Tja, wat vind jij zelf een redelijk bedrag. Het draait er niet om wat ik redelijk zou vinden.

Kijk eens naar de werkzaamheden die je gaat doen en wat jezelf een normaal salaris zou vinden. Is je voorganger er nog? Probeer dan eens met hem/haar te praten en kijk of je meer info kan lospeuteren of vraag het gewoon op de man af.

Je kan ook afwachten wat het aanbod van je werkgever is en dan besluiten of je het daarvoor wilt gaan doen. Een promotie is niet altijd zaligmakend, kijk ook naar de impact op je werktijden en relatie met je huidige collega's.

Succes