salaris gewichtsconsulente/dietiste

• karin

Ik ga binnenkort starten met de LOI opleiding, gewichtsconsulente.

Nu vroeg ik me af of iemand weet hoeveel salaris je met dit beroep verdiend.

Ik heb op internet gekeken, maar kan het nergens vinden of uitrekenen.

Ook ben ik benieuwd of er een verschil is in salaris wanneer je gewichtsconsulente of dietiste bent.

Ik hoop dat iemand hier meer over weet!

Groeten Karin

• Hannah

Hallo Karin,

dat is een beetje afhankelijk van het feit of je zelfstandig wilt gaan starten, na het behalen van je diploma. Natuurlijk is er feitelijk verschil tussen het salaris van een diëtiste en die van een gewichtsconsulente. Een diëtiste is een HBO opleiding en zij zijn ook bevoegd om mensen met specifieke gezondheidsproblemen te behandelen, als diabeten, hartpatiënten etc.

Maar om op je vraag terug te komen, als je zelfstandig wilt starten, moet je ook rekening houden met alle vaste lasten die daarbij komen kijken, als verzekeren, huur van je pand etc. Bovendien zul je een aanloop periode nodig hebben om je praktijk enige bekendheid te geven, dus van een al te hoog inkomen zou ik zeker het eerste halfjaar niet uitgaan.

• elisabeth

Dat verschil in salaris dat maak je zelf uit. Je gaat een eigen praktijk voeren. Kijk het is logisch dat je niet hetzelfde kan vragen als een dietiste, want die opleiding is veel hoger.

Succes met de opleiding hoor.

• Femke Handgraaf

Hoi Karin,

Je zou eens kunnen kijken op een aantal websites van gewichtsconsulenten via de site van de beroepsvereniging: www.gewichtsconsulenten.nl

In het westen van het land vragen de g.c. vaak meer dan bijvoorbeeld in het Noorden. Ik vraag € 45 voor een intake en € 15 voor een vervolgconsult van 20 minuten, in Groningen is dat vrij gemiddeld. Je begrijp dat als je alleen individuele begeleiding geeft, je flink wat klanten moet hebben om er een salaris uit te halen. Als je cursussen geeft gaat het natuurlijk sneller.

Succes ermee!

Groetjes Femke