Hallo!
Wat verdienen de hoveniers gemiddeld?
Ben 27 jaar, al 8 jaar ervaring als hovenier, voornamelijk tuinaanleg (geen onderhoud), baas geeft opdracht door daarna doe ik alles zelfstandig, verdien nu 1200 netto, en vind dit weinig, of niet?
hoi, mijn broer (36) werkt ook als hovernier. hij doet voornamelijk onderhoud. hij heeft dit werk 8 jaar gedaan, is er een jaar of 10 tussenuit geweest en nu sinds een half jaar werkt hij weer als hovenier. hij werkt voor een detacheringsburo en verdient per week 335 euro netto wat ong. uitkomt op 1450 euro per maand.
ik vond dit al niet veel maar 1200 euro is helemaal weinig!!
Ik vind dat je véél te weinig krijgt voor een zelfstandig werkende vakbekwaam hovenier. Dit hoor mininmaal een paar honder euro meer te zijn! Als je de CAO er op nakijkt( is ook te vinden op internet en te downloaden met Adobé) klopt het volgens mij van geen kant, vooral omdat je toch ook iets meer hersens moet hebben voor tuinaanleg te doen. Ik ben zelf ook hovenier geweest,( heb middelbare tuinbouwschool gedaan) maar vind dat de hovenierssector slecht betaald. Nu werk ik voor een aannemingbedrijf in de grond weg en waterbouw, tis wel iets saaier maar heb nog genoeg voldoening van mijn werk. Qua salaris betaalt mijn baas uit naar prestatie en ik verdien momenteel 1750 netto ( ik ben 34 werk er nu al meer dan tien jaar) Ik vind het niet onaardig maar ben laatst weer heen geweest voor wat erbij want zelf komen ze natuurlijk niet bij je. Dat doe ik namelijk om de paar jaar( ja kan je krijgen, nee heb je al) En als het niet mocht lukken kan je altijd besluiten ergens anders een visje uit te gooien, jij verdient wel héél erg weinig dus dat zou ik zo ie zo doen. Een paar honderd euro krijg je er namelijk in de meeste gevallen toch niet in ene erbij. Er worden hier en daar weer hoveniers zat gevraagd de laatste tijd met twee rechter handen en ervaring.
gr Maarten
Hallo,
Ik las de opmerking van Ria, maar er moet meer betaald worden dan alleen het personeelslid. Hij kost de werkgever al 3 x het salaris (belastingen, pensioen e.d.) De auto, de benzine, materiaal slijtage, huur, gas, water, licht, en nog heleboel dingen die maandelijks betaald moeten worden voor het bedrijf. Reken dan maar eens uit wat er voor de “Hovenier” overblijft!
Groetjes Karin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?