Hoi, kan iemand me helpen? Ik werk sinds een paar maanden voor het uitzendbureau bij een bedrijf. Nu wil dat bedrijf me overnemen, maar omdat ik 2x ziekgeweest ben, moeten ze me gelijk een contract voor onbepaalde tijd aanbieden. Dat snap ik niet. Ik heb nooit iets getekend of zo. Maar het schijnt dat als je werkt bij een bedrijf en je wordt ziek en je komt weer terug, dat dat overeenkomst 2 is. En als je dan nog een keer ziek bent, en je begint weer te werken is dat overeenkomst 3. Ik snap het niet. Ik heb nooit voor een verlenging getekend of zo. Klopt het wel dat mijn werkgever me nu geen jaarcontract meer kan aanbieden, maar me gelijk een contract voor onbepaalde tijd moet geven. Ze hebben namelijk een personeelsstop, en een jaarcontract mag wel, maar een contract voor onbepaalde tijd niet! Ze kunnen me nu wel via Randstad detacheren, maar ik weet niet precies wat dat inhoud. Is dat beter dan op uitzendbasis blijven werken, en is dat beter dan een jaarcontract bij mijn werkgever? Heeft er hier iemand verstand van? Wie weet waar ik dit soort dingen uit kan zoeken? Ik hoor het graag, groetjes Jannetje