verdien ik te weinig?

• SANNE

Hoi

Ik werk al 4 jaar bij een kapperszaak .Ik heb er een vast contrakt,en sinds juni heb ik mijn diploma allround kapster gehaald en werk nu 38 uur in de week .Ik vraag me af of het wel klopt wat ik verdien.Ik ben 20 jaar en ik verdien ongeveer 800 in de maand.Mijn werkgever zegt dat het klopt,maar ik heb mn twijfels erover.

Mijn vraag is ;wat verdient iemand van 20 met een diploma allround kapster en wat is ongeveer de toeslag wat ik krijg voor mijn diploma?

jullie zouden me er ontzettend mee helpen ,we willen een huis kopen met mn vriend

maar ik verdien dus te weinig.

alvast bedankt!

• jan

mijn vriendin is ook kapster 26 jaar geen afgeronde opleiding maar heeft netto 1275 per maand waar nog 50 euro naar spaarregeling gaat

dus ik denk dat je wel 50 tot 100 euro maar kan krijgen

Groet,

Jan

• Joyce

Ik kan het bij mijn zus navragen (kapster), maar ik weet dat er diverse gradaties in het kappersvak zijn.

Heb je bv een officieel diploma? Ben je 1e kapster, of styliste of …

dames kapper, of dames en heren?

• Femke Oude Ophuis

Hallo

Ik werk bij een (stijl)dansschool achter de bar. Ik werk de ene week op vrijdag en de andere week op zaterdag. vrijdags werk ik verschillend: de ene keer tot 1 uur snachts en de andere keer tot 3 uur snachts. Ik ben 18 jaar klopt het dan wel dat ik maar €3.71 in het uur krijg? ik heb nu bijna 2 jaar ervaring.

Jullie zouden me hier heel erg bij helpen want mijn baas betaald nooit op een vaste datum uit en ook veel te laat. Soms dat krijg ik het een maand te laat. Ik moet er elke keer om zeuren.

Alvast heel erg bedankt.

Met vriendelijke groet

Femke oude Ophuis

• Femke Handgraaf

Ha naamgenoot,

Dit moet je dus absoluut niet pikken he, te laat uitbetalen en om je geld moeten vragen. Is het leuk werk, heb je er lol in? Anders zou ik subiet wat anders zoeken.

Ik weet niet wat het minimumloon is voor een 18-jarige in de horeca, maar daar zou je wel achter kunnen komen. Misschien via een uitzendbureau voor horeca.

Heb jij echt een contract bij je baas, of is het zwart? Als je zwart werkt kun je er niet zoveel tegen beginnen, met een contract sta je sterker.

Succes ermee,

Gr. Femke