waar let men vooral op?

• Johan

Waar let een gemiddelde werkgever op als iemand bij hem solliciteert (ervan uitgaande dat er natuurlijk een vacature vrij is) en wat weegt het zwaarst bij eventuele salarisonderhandelingen?

A. Leeftijd

B. Werkervaring

C Opleiding

Combinatie kan ook natuurlijk, maar wellicht een volgorde van belangrijkheid?!

wie o wie weet hier iets meer van?!

• Sjonnie

Uiterlijk!

• Dorry

Bij mijn dochter was het de leeftijd. Zodat het nog wel wat jaren zou duren eer ze aan kinderen zou beginnen. Maar in jou geval ( man) speelt dat denk ik geen rol.

Maar aan de andere kant, als je nog jong bent is je loon lager.

Ze heeft HBO, maar dat was in haar geval niet nodig, dus niet zo belangrijk.

En ervaring , hangt ervan af , wat voor baan het is.

Als je met je ‘handen’ moet werken, is tegenwordig ervaring een pre.

• Peter

Johan,

Net wat Marian al zegt, het is van verschillende zaken afhankelijk. Zelf ben ik werkzaam in de toeristische sector, hier is ervaring erg belangrijk. Verder is het in deze sector belangrijk dat je er goed verzorgd uitziet en hierdoor is je uiterlijk dus ook erg belangrijk. In mijn sector telt de opleiding het minst zwaar mee, dit komt hoofdzakelijk omdat alles is aan te leren, je moet natuurlijk wel beschikken over een redelijke basis!

Hoop dat je er wat aan hebt! Maar alle punten die je aangeeft zijn dus eigenlijk erg belangrijk. Het hangt hoofdzakelijk of van de sector waarin je aan het werk komt, welke van die 3 het belangrijkst is!

gr.

Peter

• Alicia

In mijn geval was het leeftijd en geen ervaring!

Omdat ik geen ervaring had, wilde ze mij hebben, ze kunnen je dan nog kneden om het zo maar te zeggen. En ik ben jong, wil fulltime werken, nog geen kids.