Salaris constructeur met ervaring

• Mech. Engineer

Dat is inderdaad wat ik bedoel, dat betekend dat je 13 dagen vrij bent… dat is ook wat waard!!Lars schreef:

>

> Volgens mij bedoel je dat de grootmetaal een 38-urige werk

> week heeft zonder ADV en bij een 40-urige werkweek je er 13

> ADV dagen bijkrijgt? Ik weet niet in hoeverre dit invloed

> heeft op je salaris….

• Bram

Bij het ingenieursbureau waar ik werk (qua grootte top 5 Nederland) zou je 2.800 à 2.900 bruto per maand verdienen. Bij een kleiner bureau met minder overhead kun je denk ik iets boven de 3.000 bruto per maand uitkomen.

Bram

• Marcel

kan iemand mij vertellen wat een reeel salaris voor mij is:

leeftijd: 29 jaar

6 jaar ervaring als constructeur (all-round)

39 urige werkweek

geen 13e maand

geen winstuitkering

bvd

• Arjan

Beste constructeurs,

Wij zijn altijd geinteresseerd in ervaren (allround)-constructeurs.

kijk eens op www.geelhoed.com en bel voor een afspraak.

Arjan

• Kees

Lars / Marcel,

Kan alleen voor mezelf spreken:

3400,- EUR / mnd

auto van de zaak

ervaring ca. 9 jaar, opleiding HTS + Constructeurs opleidingen

werk bij een grote aannemer

• Hans

Lijkt me zeer reeel.

mijn leeftijd is 37 jaar,

9,5 jaar ervaring

Werkzaam in Groningen

Opleiding HTS+HTI staal

Geen auto van de zaak,

afstand woon/werk = 40 km

40 urige werkweek,

Geen ATV

Reiskostenvergoeding 130,-

Pensioenregeling is aanwezig

Brutoloon = 3400,-

Nu weet ik dat de lonen in het noorden lager liggen dan in het midden of westen van het land. Waarom vraag ik me ook af want we gebruiken toch allemaal dezelfde CAO??????

Groet Hans

• Martijn

Beste Hans,

Mag ik aan je vragen welke CAO je bedoelt?

Ik ben zelf constructeur (HTS 5 jr. ervaring) en heb het idee dat ik wordt ondergewaardeerd in het salaris. Hierbij zoek ik een houvast, cq. vergelijkingsmateriaal om te kunnen onderhandelen.

bij voorbaat bedankt

mvg,

Martijn

• constructeur

Hallo allemaal,

Bij http://www.architectencao.nl zijn loonschalen te vinden. Door eerst vast te stellen in welke functie jij vindt dat je momenteel functioneert (door op dezelfde site het Handboek Functie-indeling Architectenbureaus te lezen), kun je vervolgens in de cao een richting voor je salaris vinden.

Het zou mooi zijn als iemand een anonieme database voor constructeurs aanlegt. Al die salariskompassen zijn veel te algemeen.

Hiermee zouden alle constructeurs beter weten waar ze staan en kunnen we beter onderhandelen of van werkgever switchen. Zodoende kunnen we uiteindelijk een hoger salaris voor alle constructeurs genereren.

Ikzelf ben nu 13 jaar afgestudeerd (HTS+HTI). Eerst een jaar of 4 getekend, toen een jaar of 2/3 getekend en gerekend en nu dus ongeveer 6/7 aan het rekenen.

38-urige werkweek, ik werk 40 uren, dus 9 ATV dagen per jaar

26 vakantiedagen

geen auto van de zaak

geen telefoon

wel spaarloonregeling

soms een eindejaarsuitkering (ca. 2%)

overuren worden uitbetaald

brutoloon: ca.3650,- voor 38 uur.

• Bob

Constructeur Noord Brabant, HTS Bouwkunde, 12 jaar ervaring, 38 uren werkweek, kilometervergoeding woon-werk 0.19€/km overige 0.29 €/km, telefoon van de zaak, laptop van de zaak, geen extra opleidingen, 25 dagen + 11 ATV, overuren betaald, 8% vakantiegeld, 3900 € per maand.

Ik las wel vorige week in de Management Team dat civiel ingenieurs gemiddeld boven 7000 euro zaten.

Allen daarheen.