Salaris constructeur met ervaring

• Lars

Dag beste mensen,

Kan iemand van julllie mij vertellen wat een marktconform salaris is betreft een functie als constructeur bij een onttwerpbureau in de volgende situatie:

Leeftijd: 32 jaar

Ervaring: 6 jaar

Taken: berekenen/ontwerpen van allerlei staalconstructies

Werkweek: 40 uur

Vakantie toeslag: 8%

Auto van de zaak: nee

13e maand: nee

Telefoon van de zaak: nee

Bij voorbaat dank,

Lars

• Sjonnie

Functie Constructeur

Minimum bruto jaarsalaris 36,500

Mediaan bruto jaarsalaris 42,500

Maximum bruto jaarsalaris 54,000

Sector markt

zucht

• Joyce

Sjonnie, doe niet zo negatief! Waar denk je dat deze site anders voor bedoelt is?

Ik heb net op de site gekeken die jij bedoelde, en kan zeggen dat ik diverse bedragen zie die absoluut NIET kloppen! Dit omdat men veel te kort door de bocht gaat, men kijkt niet naar ervaring, niet naar het grote van het bedrijf, niet naar de ligging van het bedrijf, verantwoordelijkheden, etc. Verder vertelt met niet of dit “kaal” salaris is of incl. de sec. voorwaarden zoals bv. een 13e en misschien zelfs een 14e mnd is.

Dus als je niet wilt reageren, doe het dan ook niet. Wat Lars (en de meeste andere) willen weten is niet wat iemand heeft opgezocht maar uit personelijke ervaring. Dus van iemand die het zelfde werk doet.

Sorry Lars, ik kan je niet verder helpen.

Joyce

• Mech. Engineer

lars,

ik verwacht 2600/3100 bruto per maand. Is afhankelijk van de opleidingsniveau. MBO? HBO?

gr

Mech.engineer

• Sjonnie

Joyce, ik kan jou wel verder helpen dan. Door je bezwaren en kritiek te weerleggen met de volgende leeswijzer:

Quote:

Hoe is de ranglijst van beloningen samengesteld?

Op de salarisstrook mag dan een concrete bedrag staan, het is lastig om alles wat bij een inkomen hoort in harde euro’s uit te drukken. De ranglijst van 257 functies die onderzoeksbureau Berenschot samenstelde voor Elsevier,geeft een zo nauwkeurig mogelijke benadering van het brutojaarsalaris. Daaronder vallen het vaste jaarsalaris, het collectief variabel (onder meer winstdeling) en het individueel variabel salaries (zoals bonussen). Optieregelingen en secundaire arbeidsvoorwaarden die niet in geld zijn te berekenen, blijven buiten de vergelijking. Berenschot verzamelt jaarlijks gegevens over beloning in een enquête onder bedrijven en organisaties. Bepalend voor de plaats op de ranglijst is het ‘mediane’ salaris. Eerst zijn alle salarissen van een functie op een rij gezet, en vervolgens is vastgesteld wat het salaris is waar de helft boven en de helft onder zit. Dat is de mediaan. Het gemiddelde zou door de uitschieters voor met name de hogere functies de werkelijkheid te veel vertekenen. Naast de mediaan staat het minimum,

dat is de laagste tree in de cao of het gemiddelde van de 10 procent laagstbetaalden. Het maximum is het gemiddelde van de 10 procent bestbetaalden. Voor sommige functies bij de overhead is slechts één bedrag genoemd, omdat de functie slechts één salaris kent. Bij topambtenaren kunnen door persoonlijke contracten en toeslagen verschillen optreden.

Zo zitten een secretaris-generaal, de hoogste ambtenaar op een ministerie, en zijn ondergeschikte directeur-generaal in één schaal. In de praktijk verdienen sommige ‘dg’s’ meer dan hun ‘sg’. Bij diverse functies staat de omvang

van de organisatie. De directeur van een ‘middelgrote’ organisatie geeft leiding aan 100-500 mensen. Bij basisscholen is een school met minder dan 200 leerlingen klein, met 200-400 leerlingen middelgroot, met 400-800 leerlingen groot,

en met meer dan 900 leerlingen zeer groot. Een grote gemeente telt meer dan 375.000 inwoners, een middelgrote tussen de 40.000 en 375.000 inwoners. Een middelgroot politiekorps telt 750-3.000 volledige banen. Een ‘projectleider

maatschappelijke projecten’ leidt grote overheidsoperaties, zoals de voorbereiding van nieuwe onderwijsfinanciering.

Unquote

Rest mij nog te vragen:

Wat is de hoogte van jouw salaris?

m.vr.gr.

Sjonnie

• Lars

opleiding HBO….

• Mech. Engineer

Eindelijk weer een serieuze reactie (met andere woorden: triest sjonnie)

ik denk dat 3100 dan een reeel salaris zou zijn? Lars,Wat is je huidige salaris?

gr

• Lars

Dank voor de serieuze reactie. Zit momenteel op 2470 Euro / maand. Ik weet niet of 3100 Euro reeel is, maar weet wel dat ik met mijn huidige salaris behoorlijk aan de magere kant zit. Alle overuren worden overigens wel netjes uitbetaald. Heb binnenkort gesprek.

Lars

• Mech. Engineer

Ik denk dat het moet kunnen. Ik heb zelf alleen ervaring in de groot-metaal-cao. Grootmetaal heeft een 38-urige werkweek en dat betekent dat deze mensen 13 adv dagen hebben. jij schrijf dat je een 40-urige werkweek hebt.

• Lars

Volgens mij bedoel je dat de grootmetaal een 38-urige werk week heeft zonder ADV en bij een 40-urige werkweek je er 13 ADV dagen bijkrijgt? Ik weet niet in hoeverre dit invloed heeft op je salaris….