WW of werken

• Sjonnie

Lekkere buurt woon jij dan in, lars.

Maar ja, dat kan ook niet anders met zo'n salaris he?

PS. voor dit soort kortzichtig, ultra rechts en bekrompen praat is dit prikbord niet bedoeld.

Als je het in deze vorm doet, ga dan je frustratie i.v.m. dat je zo weinig verdient maar op een ander forum of brikbord ventileren.

• Frank

Misbruik van de WW is niet geoorloofd. Realiseer je je wel dat als je in de WW komt je niet schuldig hoeft te voelen. Tenslotte is de duur gerelateerd aan jouw arbeidsverleden waar je zelf premies voor hebt afgedragen. Ik wil er wel voor waarschuwen dat de maatschappij graag een beeld in stand houdt dat je je wel schuldig moet voelen als je werkloos of arbeidsongeschik bent. Werkgevers dragen graag bij aan deze beeldvorming. Zij hebben ook een verantwoordelijkheid om mensen uit de WW te krijgen. Wat mij wel erg stuit is dat werkgevers onnodig hoge kosten kunnen maken en verkeerd management kunnen voeren zonder dat zij gecorrigeerd worden. Als gevolg daarvan raken ook mensen in de WW. Als de VVD zijn beoogde plannen kan doorzetten, wordt het alleen maar erger. Leve de WW ondanks het misbruik en werk moet voorop blijven staan.

Ik heb overigens een fulltime baan.

• Maikel

Bedankt voor jullie reactie's, ik heb me bijzonder vermaakt met het lezen van alle berichten. Voorlopig denk ik dat ik nog maar even niet ga werken, althans niet op papier. Overigens zit ik inderdaad al een tijdje in de bijstand. De WW is inmiddels een gepasseerd station, helaas. Succes, jullie loonslaven!

M.vr.gr.

Maikel

• Sjonnie

Je zult bedoelen dat je maar nergens aangenomen wordt.

Terecht, lijkt me inmiddels.

• Lars

Moet ik naar een ander prikbord? Sorry, kan me niet herinneren dat ook maar één van jouw antwoorden op dit prikbord een toegevoegde waarde heeft gehad. En ik ben er heilig van overtuigd dat de meeste het met mij eens zullen zijn. Met jouw analyserend vermogen is het trouwens bedroevend slecht gesteld….

• Louise

Als je maar gelukkig bent in de situatie waarin je je bevindt, of dat nu werkend of niet werkend is. Deze ‘loonslaaf’ voelt zich gelukkig met haar werk en met het geld dat ik maandelijks te besteden heb. Als iemand zoals Maikel gelukkig is met het leven zonder echt te werken en leven van een uitkering, prima, maar kom niet als je eenmaal 65 + klagen over hoe slecht je het hebt met het pensioen want als ik rond rijd in mijn welverdiende camper door Europa dan mag Maikel zijn zwart-verdiende klusjes blijven uitvoeren, want zijn pensioengat is waarschijnlijk gigantisch!

Maikel: Succes met leven!

• Marian

Hij heet toch ook SJONNIE. Doet zijn naam eer aan :D

• sjefke

verschrikkelijk de mentaliteit van sommige mensen in nederland. Niet te geloven. Ik hoop dat er geen enkele werkgever meer is die Maikel aanneemt. Wat een klaploper. En 5 jaar WW , belachelijk en onmogelijk. Ik heb 15 jaar gewerkt bij hetzelfde bedrijf en raakte wegens reorganisatie mijn baan kwijt. Ik heb 2 jaar WW gekregen, omdat ik gelukkig nog in het oude stelsel val. Vanaf oktober wordt het alleen maar moeilijker. Ik hoop dat ik snel iets anders vind, maar dat valt niet mee op je 46ste!