salaris redacteur internet voor tv-programma

• Redacteur

Ik ben gevraagd om te starten als internetredacteur voor een project rond een tv-programma dat volgend jaar op een van de commerciele omroepen te zien zal zijn. Dat houdt in dat ik bij de productiemaatschappij in dienst treed.

Momenteel werk ik bij de publieke omroep als beeldredacteur. Daarnaast heb ik eerder geschreven voor een magazine en ben ik langere tijd actief geweest als tekstschrijver.

Heb HBO communicatie 2 jaar geleden afgerond en een aantal aanvullende cursussen gevolgd.

Voor mijn huidige functie verdien ik 2150 bruto voor 36 uur. Waar moet ik op inzetten voor mijn eventuele nieuwe functie? Officieel ga ik 40 uur werken, maar het is al bekend dat het in de praktijk neer zal komen op 60-80 uur per week, vaak werken in de weekenden en ook met de feestdagen.

Stel, zij bieden mij 2500 bruto voor een officiele 40 uur denk ik niet dat ik het doe. Mijn salaris voor nu 36 uur (en geen minuut meer werken ze bij de publieken) omgerekend naar 40 uur is 2388 euro en om voor 112 euro bruto meer nou zoveel uren meer te gaan werken… Wat vinden jullie realistisch?

Alvast bedankt voor de adviezen.

• Lex

En als je het nu erg leuk vindt? Dan laat je het ook schieten?

Praat er over, dan kom je misschien wel een heel eind!

Succes

• Redacteur

Ik vind de nieuwe functie ook erg leuk, maar heb het ook goed naar mn zin in de oude. Ben ook niet vies van hard werken, maar ken de branche goed genoeg om te weten dat veel uren ook echt veel uren maken betekent.

Nu zet ik op vrijdag lekker mn pc'tje uit in de middag en ga lang weekend vieren. Mijn afweging is: hoe leuk en leerzaam vind ik de nieuwe job om er het dubbele aantal uren voor te gaan draaien en wat staat daar financieel tegenover?

Het eerste zal ik moeten afwegen, voor het tweede vraag ik jullie raad.

thanks!