vrachtwagenchauffeur.

• arie

Ik ben sinds kort begonnen met de omscholingscursus voor vrachtwagenchauffeur. Mijn vooropleiding is mavo. En ben 33 jaar. Wat is het hiervoor het basisbrutosalaris. (zonder overuren). Nationaal chauffeur.

• beersenaar

hoi Arie,

een normale binnenlands vrachtwagenchauffeur zal ingeschaald zijn in loonschaal D. deze loonschaal is dan weer verdeeld in 5 tredes. De hoogste trede is d5 en hierbij zou je dan ± EUR 1828,00 per 4 weken verdienen bij 40 uur per week! hier komt natuurlijk nog wel de onkostenvergoeding bij!

Hopelijk weet je nu voldoende

Beersenaar

• sander

Hoi Arie ik denk dat jij begint in c 4 0f 5 dat zal rond de 1500 bruto zijn tenzij je met een oplegger gaat rijden dan zal het d zijn 4 of 5 en d5 is ongeveer 1300 netto per maand zonder over uren en toeslagen

• Joyce

Hoi Sander,

Waarom denk je in C4 of 5??? Het bedrijf waar ik 9 jaar gewerkt heb (grootste transp. bedr. van Ned.), bepaalde de zwaarte van je functie welke schaal (dus C of D). En de trede (0 t/m 5) het aantal jaren ervaring.

Dus Arie: Ik denk C0 maar gezien je leeftijd (houden ze ook een beetje rekening mee) verwacht ik dat je C2 krijgt….

Tip:

1. spreek (tegen die tijd) tijdens je sollicitatie niet een geld bedraf af, maar een functie schaal! Liever D1, dan C3 want in D kun je verder door groeien!!!

Bij ons was het nl. “gebruikelijk” (i.o.v. de hogere hand) dat als een salaris werd afgesproken, men je in de laagste schaal plaatste…, en er iets van zeggen kun je niet want het is wel het afgesproken salaris ( of misschien zelfs een paar euro meer).

2. lidmaatschap van de Bond, is niet onverstandig in de transport branche.

• sander

Ik ben ook een ex chauffeur, ik heb een beetje zijn leeftijd meegenomen.

dat moet je ook echt wel hebben om rond te komen, Deze ex chauffeur zal waarschijnlijk nooit meer voor een transport bedrijf werken mede gezien de lage lonen en de vele overuren heb ik er geen zin meer in.

Ik werk nu voor me zelf als zzp'er in de bouw, grondwerk en montage van machines. En geloof me heb nu meer in 40 uur dan 60 uur op de weg.

En ook niet meer om 2 uur me bed uit voor een klant.

overigens ben ik in b4 begonnen als bij rijder na het behalen rijbewijs c gelijk c4 en na E achter C D5 geeist en gekregen.

• Lex

Welk transportbedrijf is het grootste van Nederland?

• arie

Hallo sander en lex. Wat hielden jullie zo per maand over??

• Lex

1700 Euro inclusief 70 overuren, dus werkweken van minimaal 57,5 uur

• Jan

in D5 met 24 afleveradressen in nederland. ‘s ochtends om 5 uur op en ’s avonds om 19.30 weer thuis. (inclusief reistijd woonwerk verkeer, met eigen vervoer)

Vond het een mooi beroep, maar ben er vorig jaar op afgeknapt en ben me nu aan het omscholen. Wil de administratieve richting in, en heb die kans gekregen.

• sander

Arie met 50 uur in de week ongeveer 1500 D5