wat wij samen verdienen

• anne

hoi allemaal,

even een kort vraagje. mijn vriend en ik werken allebei fulltime nu… nu zitten we erover te denken proberen om zwanger te raken binnenkort… nu is eiegnlijk mijn vraag…

als ik dan de helft minder ga werken en hij blijft zo doorwerken al nu ( full-time) dan komt er in de maand ongeveer ? 2600,- binnen…

is dit een redelijk bedrag? kan je het daarmee redden met een kleintje??

• silvia

Dat hangt natuurlijk een beetje van je vaste lasten af en je in- en uitgaven patroon. Sommige mensen redden het prima van zo'n inkomen, anderen moeten er niet aan denken om op die manier te moeten leven. Ik neem aan dat je ook via de inkomstenbelasting aangifte nog wat tegemoetkoming zult krijgen en voor het overige is het denk ik een keuze die je maakt en die voor iedereen anders zal liggen.

• Hans

Tja, da's niet te beoordelen door mensen hier, maar dat kun je zelf het beste.

Of wilde je weten of die 2600 euro een net bedrag is……..ook dat ligt echter aan je

prive omstandigheden (hypotheek, vaste lasten e.d.)

Succes met het aankomend zwangeren

• Joyce

Bruto of Netto?

Zoals hier al gezegt ligt aan je huidige kosten (hypotheek, verzekeringen, andere vaste lasten) én aan wat je wilt voor je baby…

Wil je het beste van het beste, of is iets minder ook goed?

Ter info: Luiers van Pampers kosten rond de 18 euro, luiers van het eigen merk van Kruidvat of Etos nog geen 10 euro…. (zijn net zo goed). Met een pak luiers doe je gem. 9 dagen. Pak voeding kost 9,75 (Nutrilon, normaal) ook ong. een dag of 9.

Dan nog de kleren waar ze de 1e jaren heel snel uitgroeien etc. etc.

Het Nibum gaat uit dat een 1e kind ong. 17% van je Netto inkomen “kost”…., mijn eigen ervaring zegt dat het meer kost en wel ruim 20%.

Tip: Ben je eenmaal zwanger, kijk eens op internet voor bv. 2e handse kinderkamers, en kinderwagens. Bij normaal gebruik leiden die nl. niet zo veel. En hou verder de aanbiedingen in de gaten.

Suc6 ermee en dat je hopelijk zwanger mag worden…

gr. Joyce

• Joris

Is die 2600 bruto of netto, scheelt nog al een beetje…..

• annemieke

die 2600 is NETTO

• Joyce

Als het Netto is…. dan mag dat echt geen probleem zijn! Er moeten vele het met veel minder doen! Wij hebben samen netto 2200, en redden het ook goed!

Er zijn mensen die met een compleet gezin van 1500 moeten leven!

• Natasja

Of zelfs nog minder….

• Peter

Dan verdienen jullie echt veel geld. Super voor jullie, moet echt geen probleem zijn!

• ikke

Hoi Anne,

het hangt natuurlijk helemaal af wat wat je vaste lasten zijn per maand. als je deze op een rijtje zet kun je het voor jezelf een beetje bekijken. je krijgt natuurlijk ook nog kinderbijslag. En ik weet niet of je je kindje naar een kinderdagverblijf wilt brengen, maar hiervoor heb je op www.toeslagen.nl een rekenprogramma om te kijken wat je hiervoor voor vergoedingen voor krijgt.

Wij zitten zelf ook rond dit netto maandbedrag en denken het ook te gaan redden.

heel veel succes

Groetjes