tekenaar/constructeur

• constructor

Heb opleiding werktuigbouwkunde mbo en hbo afgerond en ben nu 22 jaar oud.

Tijdens het solliciteren bij meerdere bedrijven blijkt dat ik bruto ongeveer 1900 euro kan verdienen als starter. Ik vraag me af waarom dit zo laag is. Een timmerman van mijn leeftijd verdient net zoveel en die heeft bijna geen opleiding. Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt.

secundaire voorwaarden:

25 vakantiegdagen

winstdeling (max 8% van bruto jaarloon)

geen auto

geen 13e maand

8% vak. geld

bvd

• Martijn

Je geeft zelf het antwoord al…je bent een starter!!! De gemiddelde timmerman van jouw leeftijd heeft al jarenlang ervaring! Vergeleken bij hen kun jij nog niets (ieder op zijn vlak dan).

• paul

mee eens………. eerst eens wat jaren werken en ervaring opdoen voordat je een beter salaris krijgt dan een goede timmerman.

• constructor

allebei gelijk natuurlijk, maar er zijn vast wel constructeurs die weten wat het salaris van een starter ongeveer is of die ervaring hebben. Graag reacties.

• teletascha

Ach ja, ik vind 1900 euro niet eens zo slecht. Ik heb zelf WO Werktuigbouw gedaan en begon met 1900 bruto per maand. Je groeit wel snel, na een jaar was ik al op 2250 bruto.

• Mech. Engineer

Sluit me bij voorgangers aan. 1900 bruto is een reeel startsalaris in het zuiden van het land. Wellicht iets hoger gezien het niet hebben van ADV dagen. De CAO van de grootmetaal heeft namelijk een 38urige werkweek. Dit resulteert in 13 ADV dagen.

Voor de indicatie: 5 jaar ervaring en van 4200 gulden gestegen naar 2950 euro

Verder doe ik vaak sollicitatiegesprekken en moet je zeggen dat ik de groei die ik hier omschrijf ook terug zie bij sollicitanten die ik spreek

suc6

• frits

1900 is een bedrag dat ik meer hoor. Tijdens mijn afstuderen ben ik begonnen met 1750, het volgende project 1900, daarna 2100 en nu 2400. Ik werk vooral voor detacheringsbureaus en ben uiterst flexibel. Ik bedoel dat je moet werken aan een carriere, als je werkwillig bent is er zoveel te doen. Ikzelf ben 28 jaar en heb eerst een tijd op MTS-niveau gewerkt voor ik besloot terug te gaan naar school en de HTS te doen. Praktijk en theoretische kennis samen is erg trefzeker! Laag beginnen vind ik geen probleem. Doe ervaring op en zuig al de kennis die je tegenkomt op! Groeien gaat dan (bijna) vanzelf.

succes