salaris

• constuctor

Heb opleiding werktuigbouwkunde mbo en hbo afgerond en ben nu 22 jaar oud.

Tijdens het solliciteren bij meerdere bedrijven blijkt dat ik bruto ongeveer 1900 euro kan verdienen als starter. Ik vraag me af waarom dit zo laag is. Een timmerman van mijn leeftijd verdient net zoveel en die heeft bijna geen opleiding. Kan iemand mij uitleggen hoe dit komt.

secundaire voorwaarden:

25 vakantiegdagen

winstdeling (max 8% van bruto jaarloon)

geen auto

geen 13e maand

8% vak. geld

bvd

• jurgen66

een beetje arrogant voor iemand van 22 jaar. een timmerman heeft wel degelijk een opleiding gehad, stel jij maar eens een kozijn met deur, zul je zien dat je daar vakmanschap voor nodig hebt. 1900 euro is dan misschien voor een timmerman wel onderbetaald. in ieder geval voor iemand zonder ervaring (diploma HBO of niet) is 1900 euro een zeer goed aanvang salaris. laat eerst maar eens iets zien!

en ik ben geen timmerman mocht je dat denken

• Joyce

Ik sluit me geheel aan bij Jurgen!

Constuctor sorry maar wat blaas jij hoog van je toren! Je bent 22, hebt geen enkele ervaring en je vindt dan 1900 te laag puur omdat je een HBO opleiding hebt????

Als ik jou was zou ik snel iets aan die mentaliteit werken, want ik denk niet dat een werkgever of collega zo'n houding zullen accepteren.

Nu zit ik zelf in een gehele andere branche (transport), maar let wel bij ons zal geen een starter 1900 euro krijgen!

• tobias

ja idd erg arrogant gedacht en dat een timmerman bijna geen opleiding nodig heeft is natuurlijk erg dom gedacht.ik hoop dat je het red met deze instelling!!