Salaris kraamverzorgster of grondstewardess ?

• Gewoon ik

Ik wil een graag een opleiding gaan doen, maar kan nog niet kiezen tussen de opleiding voor een grondstewardess of een kraamverzorgster…

Weet iemand misschien hoeveel een kraamverzorgster of een grondstewardess verdient? En wat de voor- en nadelen zijn?

Alvast bedankt.

Groetjes

• Joyce

Kraamverzorgster: nadeel bijna 24 uur per dag oproepbaar. (deze persoon helpt nl. bij de bevalling!). Voordeel: werken met (meestal, soms loopt het ook verkeerd af) blije en dankbare mensen.

Verder steeds weer werken in een ander gezin.

Grondstewardess: nadeel, veel klachende mensen. Waarbij je het vaak niet goed lijkt te kunnen doen.

Vaste collega's, vaste werkplaats.

• Zeurpiet

Hallo,

lachende of klagende mensen

Ik ben van mening dat er aan ieder beroep zowel voor als nadelen kleven.

Vind dan ook dat je zou moeten kiezen voor hetgeen je het leukst vind, eenmaal een keuze gemaakt zul je de consequenties moeten dragen. Dit zal makkelijker gaan als je een beroep kiest dat jij leuk vind!

Ik denk dat je zelf best in staat bent de voor en tegens van beide beroepen naast elkaar op papier te zetten. Vraag je dat hier aan mensen dan krijg je de mening van die mensen. Een voordeel voor de een kan een nadeel voor de ander zijn.

Zelf de keuze maken, dat gaat je best lukken!

Succes!

• jannie mone

hallo ik wil een opleiding als kraamverzorgster gaan doen maar omdat ik 47 jaar

ben wil ik wel weten of dat ik er financieel ook leuk op vooruit gaat .

dus mijn vraag is wat ga je ongeveer verdienen tijdens een stage en wat ga je verdienen als je je diploma hebt .

mvg van jannie

• lala

Hoi jannie,

het ligt eraan wat voor contract je hebt maar het leerling salaris bij 36 uur is ongeveer 1500 euro.

Meestal kan je niet fulltime werken in dit beroep, als je klaar bent met de opleiding ga je wel meer verdienen.

kijjk ook eens op kraamzorg.pagina.nl.

Het is wel een heel leuk beroep!!!

groetjes