minder werken

• anoniem

Hoi,

ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Stel:

je hebt een functie als leidinggevende gedurende 3 jaar doe je dit werk en heb je een bepaald salaris. Je raakt zwanger en wilt/moet minder gaan werken. Je salaris wordt hierop aangepast. Leidinggevende kun je niet blijven, omdat hier een bepaald aantal uren voor staat. Wordt het salaris nu aangepast aan de hand van het salaris wat je had of volgens de functie die je dan hebt.

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beanwoorden.

Groetjes

• Ikke

Het salaris wordt aangepast aan de functie die je dan hebt. Tenminste, zo gaat het bij ons.

• joyce

Je huidige salaris wordt naar ratio aangepast. Tenzij je ZELF aangeeft een (lagere) functie te willen uitvoeren. Echter ik begrijp dat de werkgever dit wil omdat men vindt dat je huidige functie alleen fulltime kan worden vervuld. Zolang het vanuit de werkgever gebeurd kan men nooit in salaris terug gezet worden. Dit recht heeft hij wel.

suc6

• Mark

Naar mijn mening, tenminste zoals wij het in onze onderneming uitvoeren, mag de werkgever je wel terugzetten in salaris. Het ontstane verschil wordt dan gecompenseerd met een persoonlijke toeslag.

• joyce

Dus per saldo ook bij jouw werkgever, krijgt men uiteindelijk toch hetzelfde salaris maar dan anders opgebouwd.

Maar als ik me niet vergis mag dit niet op deze manier!

• Mark

Nee, Joyce.

Dit is niet het zelfde salaris, het bruto bedrag is het zelfde, inderdaad anders opgebouwd. maar voor bijv. pensieonberekeningen, 13e maand, kerstuitkering, eindejaarsuitkering kan de persoonlijke toeslag buiten beschouwing worden gelaten.

Ik dnek dat je een eind op de goede weg bent, maar nog niet echt weet te denken

als een salarisadministrateur. Die hebben we natuurlijk ook niet echt nodig op dit prikbord, maar je antwoorden zijn af en toe niet helemaal correct.

Maar het is wel leuk om te lezen.

Ga door !!!

Mark