salarisindicatie gww

• rob

hoi, ik ben 47 jaar en ruim 25 jaat werkzaam in de gww sector, laatste 18 jaar als bestekschrijver/calculator/werkvoorbereider/bedrijfsleider.

Verantwoordelijkheden : aannemen van werk/inkoop/prijsvorming/relatiebeheer etc etc. maw meer een functie van bedrijfsleider in een bedrijf met een personeelsomvang van ca 40 man

nu is mijn vraag wat is hiervoor een redelijk bruto salaris ? heb nu ca 5500 per maand maar zorg zelf voor auto/gsm/pensioen.

• A.J.

ik zou meer gaan vragen als ik jou was.

• L.

Waarom val je niet gewoon onder de CAO? Dan is je pensioen prima geregeld, ook het excedent deel. Alleen DGA's e.d. vallen in de regel buiten de CAO.

5500 is normaal gesproken aan de hoge kant voor de functie van bedrijfsleider zoals jij hem beschrijft. Als je echter geen auto v/d zaak hebt en geen telefoon (?) denk ik dat het marktconform is. Met een bedrijf van 40 man lijkt het me echter onmogelijk om alle taken die je opnoemt uit te voeren. Met alleen de inkoop zal je je handen al vol hebben, hetzelfde geldt voor het maken van calculaties. Verder kan iemand in een dergelijke functie meestal prima inschatten wat een redelijk salaris is, daar heb je toch geen prikbord voor nodig.

Het verhaal klinkt nogal warrig/ongeloofwaardig. Het salaris is mogelijk bij de functie die je beschrijft maar geen auto/pensioen en telefoon………..dat gaat er bij mij niet in.

• joyce

Of hij werkt voor een amerikaans bedrijf, heb ik zelf ook in het verleden voor gewerkt. Deze bieden een hoog brutoloon maar geen enkel extraatje. Wil je een auto, pensioen, telefoon etc. etc.

Dan moet je dat zelf betalen. Dit omdat hun vinden dat iedereen persoonlijk kan bepalen wat hij of zij zelf nodig heeft.