opzeggen in proeftijd...loon????

• ik

hallo,

binnenkort begin ik bij mijn nieuwe werk en ik heb daar een vraag over.

ik heb voornamelijk gewerkt via uitzendbureau, dit is nieuw voor mij.

stel nou dat mijn nieuwe baan mij toch niet bevalt en ik tijdens mijn proeftijd opzeg,

dan heb ik wel recht op het loon over de gewerkte dagen, maar ik heb natuurlijk helemaal geen garantie dat ik dat wel krijg….

(bij een uitzendbaan krijg je zeker weten je loon per gewerkte week…)

natuurlijk ga ik er van uit dat dit een baan voor langere tijd is, maar ik weet het niet…

wie kan mij hier iets over vertellen? bedankt!

ik!

• willem

Kom op beetje positief denken!! Jou nieuwe werkgever loopt ook een “risico” .

Stel dat jij 1 juni begint en je krijgt jou maansalaris op 23 juni overgemaakt en vervolgens verschijn je niet meer op je werk.Heeft de werkgever toch maar mooi een week teveel betaalt. Ik zou er maar gewoon van uitgaan dat je hier nog heel lang blijft werken.Dat zal toch ook het uitgangspunt zijn geweest van jullie beiden ?!

• tita

Natuurlijk krijg je gewoon je loon.

Ik heb ook es tijdens mijn proeftijd opgezegd ik werkte er 7 weken en ik had een andere baan ik werd bij die baan ook nog es depri.

Als de zaak niet betaald dan schakel je arbeisdiens of inspectie of cwi of een advocaat in

• Bianca

Voor ieder gewerkt uur heb jij recht op betaling! Tenslotte is alles vastgelegd in een contract; dus mocht het jou niet bevallen dan heb je uiteraard recht op salaris over de periode dat je er werk hebt verricht. Plus uitkering van vakantieuren e.d. (al zal dit natuurlijk niet veel zijn).

Maar zoals Willem al zei, niet zo negatief denken. Je neemt toch geen baan aan waar je bij voorbaat al je twijfels over hebt?