salaris activiteitenbegeleidster gehandicaptenzorg

• Me

Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Volgende week heb ik een gesprek bij mijn nieuwe baan.

Ik ben 24, heb sph (hbo) diploma en ga als activiteiten begeleidster werken bij meervoudig gehandicapten. Behalve mijn stage heb ik weinig ervaring in de gehandicaptenzorg.

Wat is een redelijk salaris hiervoor?

Alvast bedankt!

• Martijn

Heb je helemaal geen info over de nieuwe baan? Vaak staan in advertenties in welke salarisschaal (functiegroep) je terecht komt. Bijv schaal 35 (ook wel FWG 35 genoemd). Ik schat zo in dat activieteitenbegeleidster niet echt als HBO-functie gewaardeerd zal worden (mijn vriendin heeft ook SPH gedaan). Ik denk daarom dat je in schaal 30 of 35 zal terechtkomen. Dit betekend dat je startsalaris ongeveer €1400 zal bedragen en de maxima van deze schalen liggen rond de €2000 euro. Je verdient dus ieder jaar iets meer en na ongeveer 10 jaar in dienst zit je aan de max.

Zoek anders zelf het een en ander eens op in de CAO:

http://www.abvakabofnv.nl/docs/cao/cao_gehandicaptenzorg_2003_2004.pdf

Op pagina 64 vind je de salaristabellen.

Succes met je gesprekken.

ps werk vinden als SPH'er valt niet altijd mee! (mijn vriendin werkt nu als ass bedrijfleidster in een supermarkt!)

• Me

Bedankt voor je reactie! Als het goed is kom ik in salarisschaal 40. Ik kan daar ook doorgroeien naar eerstverantwoordelijke ab-er en die zit in schaal 45.

Ook bedankt voor de link van de cao. Deze had ik al opgezocht maar kon m nergens vinden. weet jij ook wat t verschil is tussen aanloopschaal en functionele schaal die er staan?

En ik weet inmiddels dat werk als sph-er best lastig is, had ik niet verwacht toen ik afstudeerde…

Wil je vriendin uiteindelijk wel weer iets gaan doen in de sph?

• Me

Heb t anwoord zelf al gevonden :p

• Jesscia

Ik denk je rond de 1500 als startsalaris zult krijgen.

Ik heb ook SPH gedaan, en werk nu bij het GGZ als activteitenbegeleidster en zit in schaal 45. Ik heb ongeveer 4 jaar ervaring en verdien nu iets meer dan 2000 euro bruto voor 36 uur.

• heidelroosje

Hoi,

Even ter aanvulling..

Als SPH'er liggen er veel mogelijkheden voor je open..

Jeughulpverlening sociaal pedagogisch medewerker / bijvoorbeeld een internaat met gedragsmoeilijke jongeren (Is mijn werk en ik zit in de maximale schaal) (schaal 7 is maximaal 2600 euro per maand op basis van 36 uur) Daarnaast werk je ook nog eens in verschillende diensten.. Ik hou NETTO dus 1700 euro over voor 30 uur werken per week.. is zéér aantrekkelijk salaris!! Bovendien draai ik slaapdiensten waardoor ik gemiddeld tussen de 16 en 18 dagen per maand vrij ben!!!

Gehandicaptenzorg / persoonlijk begeleider tussen schaal 35 ( maximaal 2200 euro per maand) en schaal 45 (maximaal 2600 euro per maand) Vaak in verschilende diensten.. Het voordeel van activiteiten zit hem in de dagdiensten.. het voordeel van woonbegeleiding zijn de slaapdiensten / verschillende diensten waardoor je vaker vrij bent.. nadeel is weekenden werken maar daar wen je aan.. bovendien krijg je ook hier een onregelmatigheidstoeslag die flink op kan lopen..!! (vaste toeslag is 150 bruto en deze mag meegenomen worden met de hypotheek… en de variabele toeslag kan oplopen tot 500 bruto!!!!!) dus zit je al gauw op een salaris van 3000 bruto per maand…

Je kan met SPH ook straathoekwerker / medewerker PGB of medisch kinderdagverblijven werken….. schaal 8!! (dat is bruto op basis van 36 uur ongeveer 2800 euro) ook hier kan je aantrekkelijke ORT krijgen die geldt als het bovenstaande.. dat je al gauw met dit salaris een dikke 3300 euro kan verdienen..

Als SPH'er heb je best gebofd met deze keuze opleiding.. er is veel werk te vinden.. op bijvoorbeeld: www.brabantzorg.net of andere aanbieders in andere regio's….

Groetels van Heidelroosje..

• herman 52 jaar

hoi hier herman

als ik de baan van medewerker onderhoud in een verzorgingshuis krijg, met schaal 35 loon voor 32 uur, wat is dan het netto maandsalaris, of 4 weken?

alvast bedankt

m.vr.gr.herman.

• marieke

hoi hoi

Ik heb spw gedaan, en ik werk nu in schaal 35. ik werk 28 uur en krijg 1234 euro bruto.

Door mijn onregelmatigheidtoeslag hou ik dit ook netto over.Is best leuk…

Dus om even te reageren op herman, jij zal rond de 1300 euro bruto verdienen.

Groetjes

• Dani

Ik werk als woonbegeleidster maar ook al zou ik als ab gaan werken zou ik het zelfde salaris hebben als nu. Ik werk 28.8 uur en heb 1450 euro netto. Zit nu in schaal 40 stap3. Dus ik heb nog 7 jaar lang salaris verhoging. Dus op mijn 28e krijg ik niks meer erbij.