bruto/ netto

• anja

Hallo,

mijn man heeft een salarisverhoging verdiend van 600 euro, hoe kan ik er achter komen hoe veel ik er netto op vooruit ga. ik heb al diverse brutto netto calculators op internet gebruikt maar die verschillen erg, bv van de raet.

groeten Anja

• E-car.nl

afwachten denk ik tot het salaris wordt gestort….

Het lijkt mij in ieder geval geen zin hebben om je van te voren rijk te rekenen.

Er zijn zoveel factoren die invloed hebben hierop, dat geen enkele calculator je het precies kan vertellen.

• J.

Hoi Anja,

Nou als jou man 600 euro per maand aan loonsverhoging krijgt dan wil ik wel weten waar hij werkt. Dan gaat mijn man ook daar naar toe!!!

Normaal krijg je 1 tot 2 % van je bruto maandloon, of is die 600 euro 1 of 2 % ????

Gegroet J.

• Fireblade 1998

Jou man krijgt 600,- opslag, en je vraagt hoeveel JIJ er netto op vooruit gaat???

Pff, ik ben blij dat ik je man niet ben, maar ik zou denken zo'n 330,-

• Roy

Zou Anja een nieuwe baan hebben waar ze 600 euro bruto gaat verdienen als part-time secretaresse ofzoiets dergelijks……..

• BeBo

Tjee, allereerst vind ik dat je hier een paar hele flauwe reacties krijgt……… zeker weer mensen die vinden dat ze zelf weer te kort komen.

Kan zijn dat je man meer uren gaat draaien, andere functie heeft gekregen en/of een goede opleiding heeft afgerond……….

Anja, misschien heb je het inmiddels al binnen, geen idee.

Maar helemaal duidelijk is het niet. Gaat je man 600 per maand erop vooruit?

Of is dit eenmalig een bonus? Of jaarlijks in totaal?

(hoop voor jullie maandelijks hoor)

Maar daar is het netto verhaal ook van afhankelijk, net als pensioenbijdrage die veelal verschillend is, en in welke belastingschaal hij nu zit en/of naar toe gaat.

Houd er gewoon rekening mee dat je zeker de helft erbij hebt netto, en de rest is nog eens meengenomen toch?

• Octopuss

Inderdaad erg egoïstisch, manlief werkt er voor en de vrouw strijkt het op :(

• marlou

wat een top reactie!!