Technisch Administratief Medewerkster

• Stevi

Hallo allemaal,

Ik wil nu toch ook wel eens checken of mijn salaris marktconform is. Ik ben 28 jaar en werk als technisch administratief medewerkster bij een kabelmaatschappij. Ik heb de opleiding voor management assistente, dus genoeg geschoold voor deze functie dacht ik zo! Ik heb een 38-urige werkweek en ik verdien ? 1780,- per maand. Daarnaast ontvang ik ook nog een reiskosten vergoeding, vakantiegeld net als iedereen en heb 41 vakantiedagen.

Mijn intentie is om uiteindelijk wel al management assistente binnen dit bedrijf aan het werk te komen, maar tijdens mijn zoektocht naar wat bijvoorbeeld een secretesse in onze branche verdient, zag ik dat deze functie in dezelfde schaal (6) valt als mijn huidige functie. Persoonlijk vind ik dit ondergewaardeerd. Dus mochten er mensen zijn die als secretaresse/afdelingssecretaresse/directiesecretaresse/management assistente werken met een gelijkwaardige opleiding als die van mij bij een kabelmaatschappij, dan zou ik graag van jullie weten wat jullie salaris is. Want dan kan ik eventueel nog een andere richting uitgaan qua functie, aangezien het de bedoeling is dat ik straks de kostwinner ga worden. Heb namelijk een hele geëmancipeerde man!

Alvast bedankt allemaal!

Groetjes Stevi

• agnes

Volgens mij moet je als management assistent al snel een hbo opleiding hebben en is het minimale startsalaris 1900 euro.Maar zoals je aangeeft meerdere jaren ervaring te hebben,lijkt het me dat je dat makkelijk moet kunnnen vragen.Een vriendin van mij is 38,werkt ook als managament assistente bij een bouwbedrijf die het spoor in Nederland doet,en zij verdient rond de 2800 per maand.Goed,ze is een stukkie ouder en zit daar ook al jaaaaaren,maar het is maar een indicatie.Meer weet ik er ook niet van.

Trouwens,leuk he?Zo'n huisman,heb ik ook!En een kleine van bijna 3.Je komt het weinig tegen hoor,een huisman.Sterkte verder en ik hoop dat je goede tips binnenkrijgt!

• Bianca

Even ter verduidelijking: de opleiding tot Management Assistent(e) is doorgaans van het niveau MBO+, maar in de praktijk wordt er door werkgevers vaak gevraagd naar werk- en denkniveau HBO.