Secretaresse

• Alice

hallo allemaal,

ik heb een baan voor 40 uur per week en verdien ? 1400 bruto per maand, ik ben 23 jaar en heb directiesecretaresse opleiding. ik ben dus secretaresse met doorgroei naar assistente functie. ik heb een 13e maand (wanneer ik een vast contract krijg een 14e maand en winstdeling).

Goed toch????

Groetjes Alice

• joyce

Hoi Alice,

Het is al vaker gezegt, maar alleen een functie noemen is niet voldoen. Beter is om je taken en verantwoordelijkheden te benoemen.

Wat ik bedoel is dat bij ons (transp. sector) je mensen hebt als “planner”. Deze persoon is planner over ong. 40 chauff. Ik ken ook mensen die “hoofdplanner” zijn, (klinkt dus hoger) maar die gaan maar over een stuk of 5/10 chauffeurs….

gr. Joyce

• Alice

mijn werkzaamheden zijn,

- telefoon aanname

-post verwerking

-afspraken maken

- dossier inhoudelijk werken

- bandjes van dictafoon uitwerken

- reminders sturen

- declaraties versturen

- betalingen naar clienten doen met inhouding van btw.

- intake brieven maken en versturen

- schadestaat maken

- expertises aanvragen.

- archiveren

- administratie.

Ik denk dat het dit zo wel is.

Ik hoor het wel.

Alice

• joyce

Wat je opnoemt zijn de min of meer standaard werken van een adm. medewerker met daarnaast secr. taken. Dus ja gezien de zwaarte van de funcie, je leeftijd en niet te vergeten een 13e en 14e maand een mooi salaris.

Want omgerekend heb je dan een bruto salaris van 1633,33 euro.

Wil je echter meer gaan verdienen dan moeten je taken dieper gaan!

suc6

• Alice

Hoi Joyce,

Ja dat komt ook maar omdat ik nog in de begin fase van mijn werk zit, ik werk hier nu 3 maanden. Ik mag na de vakantie met een buitendienstman mee om huisbezoeken te doen, dan moet ik daarvan de verslagen maken. Ik moet binnenkort ook intakes gaan doen. En ik moet meer Dossierinhoudelijk gaan werken. maar dat komt allemaal nog, dat doen ze beetje bij beetje!

Groetjes Alice

• Roy

En een hoofdplanner heeft natuurlijk andere taken, dan alleen zijn chauffeurs in te plannen. Die functies kun je niet met elkaar vergelijken.

• joyce

Ligt er aan bij welk bedrijf je werkt denk ik, onze hoofdplanner doet echt niet zo heel veel meer dan een planner. Maar heeft wel veel meer (eind)verantwoordelijkheid.

Maar wat ik wilde zeggen is dat je een functie puur op naam niet met elkaar kunt vergelijken. Taken is veel zeggender.

gr. Joyce