en jij?

• Elroy

Er is al enkele keren iets opgestart dat we allemaal onze gegevens doorgeven watbetreft ons salaris en de overige zaken. Ik wil er weer eens een opstarten. Dus bij deze:

ik ben 26 jaar en werkzaam in het onderwijs.

Veel vakantie natuurlijk en een 34 urige werkweek

ik verdien per maand 3250 euro bruto en heb een auto van de zaak met

cataloguswaarde van 36.000,- euro (Audi A4)

Ik ga niet vragen of dit veel is, want ik weet dat dit veel is en ben er dan ook dik tevreden mee.

Nu de vraag: Wat verdien jij?

• Harm

33 jaar, bedrijfsleider klein/middelgrote supermarkt. 2500 bruto per 4 wkn. Alle vrijheid. Mavo afgemaakt en intern enkele cursussen. Ben hier tevreden mee

• Eddy

32 jaar en werkzaam in de energiesector.

HBO, 38-uur p/wk

3880,- euro bruto per maand.

10 min. van m'n werk, goede sec. arbeidsvoorwaarden.

• Klaas

Elroy,

Ik ben zelf in het onderwijs werkzaam en het lijkt me erg sterk dat jij op die leeftijd al zoveel geld krijgt. Bovendien heb ik nog nooit gehoord van een auto van de zaak in het onderwijs.

• herb

daar heb ik dus ook nog nooit van gehoord dat een leraar een auto van de

zaak (school) krijgt.

• Leo

Maar het zou kunnen, toch?

Er is in ieder geval iemand nu heel gelukkig dat hij heeft kunnen schrijven dat hij een auto van de school heeft (zou willen) i.p.v. een auto van de zaak.

Leo

• Mart

Ik ben 24 jaar en werkzaam bij de vuilnisdienst.

heb LBO opleiding en een cursus typen gedaan.

Ik verdien 3750 bruto per maand en heb een auto van de zaak (Bugatti). Cataloguswaarde ongeveer 80.000 euro.

M.A.W. WAT EEN GESWETS VAN LEROY.

• jurgen

binnen het onderwijs heb je geen auto van de zaak. de reiskosten zijn al minimaal dus lijkt mij dit sterk overdreven. misschien verdien je dit salaris wel maar krijgen lijkt me sterk op jouw leeftijd. geef in ieder geval maar eens aan welke functie je precies hebt.

• Silvia

Mijn vraag is: wat maakt het uit wat een ander verdient, zolang je niet in dezelfde branch, functie, etc. werkzaam bent heeft het weinig zin om dit te weten.

• Elroy

Ik was al bang dat er zo gereageerd zou worden. Ik heb nooit gezegd dat ik leraar ben en op een school werk. Ik heb gezegd dat ik in het onderwijs werk. (dit had ik misschien aan moeten geven dan). En dan bedoel ik in de onderwijsbranch. Ik adviseer schoolbesturen bij de inrichting van scholen. En nu denken jullie misschien: en die vakantie dan. Bij ons heeft het geen zin om te werken op het moment dat de scholen dicht zijn. Niet dat we dan als bedrijf dicht gaan, maar in mijn functie heeft het totaal geen zin om dan te werken omdat mijn doelgroep dan niet aanwezig is.