Hoi Bas,
Ik ben er wel gaan werken, het werk bevalt op zich wel. Ik weet niet bij welke supermarkt jij bent gestart (of niet kan ook nog)? Ik weet wel dat het heel moeilijk is om een overstap te maken naar een Nederlandse supermarkt omdat je bij de Lidl een interne opleiding krijgt (stoomcursus) die niet gewaardeerd wordt bij de Nederlandse supermarkten. Als je de overstap wilt maken naar super de boer, of edah kom je in een functie terecht als 1ste verkoper groente, vlees, kaas of brood , MAAR ZEKER GEEN MANAGEMENT functie. Wat mij heel erg tegenviel is dat je ook kassa moet draaien (heel vaak), vakken moet vullen en de vloeren mag dweilen. Allemaal functies die je eigenlijk niet verwacht van een filiaalleider. De bonussen zijn er idd wel, maar je moet niet vragen hoeveel uren je ervoor moet draaien. Eerlijk gezegd heb ik er ergens wel spijt van,alhoewel ik werk wel leuk vind.Je moet alleen niet te veel vragen waarom, want tegen het Duitse beleid mag je niet ingaan.Men heeft er erg strenge regels. Pauze is ook niet goed geregeld. Ik voel me min of meer een nummer, terwijl ik naar mijn gevoel erg mijn best doe. Het zal je dan ook niet verbazen dat ik op zoek ben naar een andere baan. Het salaris vind ik erg tegenvallen, het leek zo leuk om je eigen toko te runnen, maar het salaris weegt niet op tegen alle stress en verantwoordelijkheid. Regelmatig komt de rayonmanager kijken, en die trekt ook gewoon echt alles uit de vakken om te kijken of alles wel FIFO staat.Erg frustrerend, want vooral als het erg druk is, krijg je dat vaak niet voor elkaar, omdat men eigenlijk te weinig personeel aanneemt om de kosten te drukken, zodat de producten zo goedkoop mogelijk kunnen worden verkocht. Ik zit zelf te denken om het bij de Jumbo te gaan proberen, die opent een heleboel nieuwe filialen dit jaar.Als je bij een Duitse supermarkt wil gaan werken zou ik het je afraden.Ik heb het aangenomen omdat ze me een goed salaris voorhielden met veel bonussen, maar aan het eind van de dag ben je op.Ik mag eigenlijk niet afgeven op mijn werkgever, maar als ik alles vooraf had geweten….
Ik wens je veel sterkte met je beslissing, maar in mijn ogen ben ik min of meer geronseld, ofwel met ogen open erin gelopen, als een ezel die voortsjokt om het worteltje wat men hem voorhoud steeds maar te pakken.Denk er maar heel goed over na….Suc6