salaris van een internationaal vrachwagen chauffeur

  • nieuwgierig

    Ik ben erg benieuwd wat ( ongeveer) een internationaal vrachtwagen cahuffeur verdient ( bruto)

    kan iemand me helpen?

    groet,

    Joost.

  • martin

    Hoi,als je pas begint ligt dit rond de 1800 bruto.Plus overnachtingsvergoeding.Het is geen vetpot voor hele nachten van huis,je moet het leuk vinden om altijd weg te zijn en langs de weg te zitten,want voor het salaris moet je het niet doen.Of je moet bereid zijn heel veel uren te maken,maar dat is tegenwoordig ook moeilijk,want er zijn strenge controles op.Op de site van de FNV bondgenoten kun je de staffels downloaden van wat je gaat verdienen.Als internationaal chauffeur zit je denk ik in de D schaal.Weet het niet helemaal zeker,ben planner,geen chauffeur ;-)

  • Joyce

    Hoi Martin,

    Jij weet als planner niet wat een chauffeur verdient???

    Als bijrijder nationaal zit je in B en hele goede in C

    als chauff. nationaal zit je in C en hele goede in D

    als chauff. internatonaal zit je in D hele goede in E

    Wat is heel goed, dat is een “gevoels”zaak. Bij ons (een vd grote transp. van Ned). is een hele goede iemand die klaar staat voor de zaak. Op tijd er is, en waar klanten tevreden over zijn, de mate van zelfstandigheid (problemen oplossen) etc.

    Verder kan het er ook nog erg aan liggen wat je rijdt, en of je wel of niet moet helpen met laden en lossen.

    gr Joyce

  • sander

    Als je gaat soliciteren als internationaal chauffeur moet je bij het begin van het gesprek gewoon zeggen dat je E 5 of 6 wil.

    Kan je toekomstige werkgever zich er niet in vinden dan is het gesprek gauw ten einde.

  • martin

    Hoi Joyce,

    Dat zei ik toch,D of E schaal,maar het hangt er van af waar je werkt en hoeveel ervaring je hebt.Het is ook per bedrijf verschillend,er zit een zekere overlap in de functie schalen.Ik zit zelf in de F schaal,dat weet ik nu gelukkig wel

  • joyce

    Hoi Martin,

    Als planner in de schaal F is erg goed. Dat krijgen ze bij ons niet, nu zeker niet omdat er een hoop chauff. weg zijn. Maar ook niet in de goede tijd toen bij ons een planner ong. 70/100 chauff. onder zich had. (nu nog maar 30/50 chauff., veel chauff zijn overgegaan naar ons hoofdkantoor).

    Ik heb het dus over een planner, niet de hoofdplanner.