salaris indicatie receptioniste met P&O/directie secretaresse werkzaamheden

• gea

Ik heb een hbo pabo opleiding en meao secretarieel. als ik 24 tot 32 uur ga werken als receptionist in de horeca wat verdien ik dan?

Joyce schreef:

>

> Wat zijn dan je opleiding, je taken en je

> verantwoordelijkheden?

opleiding hbo pabo en meao secretarieel

taken: kamerreserveringen in en uit checken

betalingen met kassa

schoonmaak na ontbijtservice

overige schoonmaak

overige administratie

verantwoording , check up van de houshouding kamers doen

• Deborah Post

Hallo allemaal,

Ik doe een avondcursus bij de Friese Poort in Emmeloord.

Als administratief secretaresse.

Het bevalt me heel goed ,ik vind het heel leuk allemaal,maar probeer al een beetje

een baan te zoeken,waar ik het meer in de praktijk kan leren.

Praktijk is toch altijd het beste om iets te leren.

Hebben jullie nog tips ? Laat het me even weten.

bedankt, groeten Deborah

• receptioniste 2

hoi allemaal

ik ben ook receptioniste, en ik verdien 2500 bruto per maand bij een 40 urige werkweek, dus ik denk dat ik echt mazzel heb, ik vind 1900 euro wel erg weinig, ik ben ook 32, en doe vrijwel hetzelfde als jou

groetjeskarin schreef:

>

> he hallo,

>

> ik ben op zoek naar een nieuwe uitdaging maar wou eigenlijk

> wel weten wat ongeveer het loon van een

> receptioniste/telefoniste zal zijn. ik ben 24 en zoek een

> baan voor 32 uur per week. kan iemand mij een beejte een

> indicatie geven??

• Marjie

Hallo,

Mag ik vragen waar jij werkt? haha

ik ben 26 en verdien 1700 per maand…is dus TE weinig?

• Jackie

Hallo,

Ik werk nu 6 jaar als telefoniste/receptioniste bij een boekhoudkantoor. Ik maak 22 uur per week en ontvang (vanaf jan. 2009) 840 euro netto per maand. Ik ben aangenomen zonder ervaring of diploma's maar in de loop der jaren ken ik het bedrijf op mijn duim en krijg ik steeds meer werkzaamheden die niet tot het takenpakket van een receptioniste behoren, want zo gaat dat nu eenmaal hé!. Ik ben 42 jaar, heb een studerende zoon en een dochter van 14 op het VMBO. Op zich heb ik het erg naar mijn zin maar het salaris gaat mij steeds meer tegenstaan. Volgens mijn vriendinnen verdien ik écht veel te weinig maar ik heb natuurlijk geen diploma's, alleen zes jaar ervaring. Iemand een mening hierover? Ik hoor het erg graag. Oh ja, mijn baas is erg blij met mij en mijn functioneren maar van complimenten kan ik niet op vakantie!

• suzi

ja Jackie

heel simpel

er zijn genoeg mensen die een opleiding hebben en die eisen ..van een bedrijf wordt vaak veranderd.

de werkgever kan jou daarmee manipuleren of onder de duim proberen te houden.

er zijn genoeg mensen die een opleiding hebben tot zelfs universitair..maar..als blijkt dat ze niet kunnen samenwerken dan hebben ze aan de opleiding ook niet veel. Donald Trump heeft ook..dacht ik niet eens een diploma..moet het met zijn brains doen!!

jij hebt jou ervaring jij moet aan de bel trekken en zeggen kijk hier ben ik voor aangenomen ik doe steeds meer en trek van alles naar me toe en als u het er niet mee eens had geweest had u dat gezegd maar u zegt tevreden te zijn nou wat dacht u ervan??

en huppekeee. voortaan ga je opschrijven WAT en waarvoor je bent aangenomen en wat je MEER gedaan hebt waarvoor hij dus niet over heeft geklaagd.

als hij moeilijk doet dan gooi je het op een andere functietitel..dan is ie volgens mij verplicht je zowiezo meer te betalen. want je komt dan in een andere categorie.

jou ervaring is meer waard voor het bedrijf dan de opleiding want..je kan het toch? dat is al bewezen en heeft jou baas zo een goede opleiding is hij perfect? als hij jou moet vervangen kost hem dat veel geld en tijd. bovendien heb je een vast contract neem ik aan dus heb je heel wat te onderhandelen zelfs als je dan maar minder uren gaat werken dan staat het misschien wel daardoor evenredig met je loon. ja hij zegt tevreden te zijn..daar koop jij geen extra brood voor.

• suzibeemsterboer

oh ja jackie

bij een boekhouder???hahahaha ja hallo die letten helemaal op de centen echt !!!maar daar heb jij niks mee te maken dus onderhandel hij heeft toch ook waar hij voor werkt en als dat niet zo is dan moet hij ook maar opkomen voor zichzelf of is hij jou baas? kom op ga die uitdaging aan.

• suzi

nog eentje….840???????is dat wel wettelijk? bijstandsniveau alleenstaande is al 867 pm hoor!!!!en jij werkt nog wel. de meeste huur gem.kost al 400 euro. gelukkig heb jij echt iets te onderhandelen op wat ik je net heb geadviseerd. schrijf dagen op dat je nieuwe dingen deed etc. waarsch.mag jeje zelf al soort van office manager noemen. kijk maar op carrieretijger daar staan alle beschrijvingen van beroepen en wat ze presies doen. kijk waar je je in kan vinden. oke?

• zomaar een reactie

Hoi Jackie,

Wat je ook kan doen, is vragen aan de persoon die over je salaris gaat even tijd voor je heeft om rustig iets te bespreken.

Dan kun je bijvoorbeeld beginnen met het gesprek dat je je op je plek voelt binnen je functie (dat de werkzaamheden je goed bevallen). Maar dat je inmiddels eigenlijk echt toe bent aan een serieuze salarisverhoging. Je kunt eventueel aanvullen dat je op dit moment met dit salaris niet zo gewaardeerd voelt (zoiets).

Wanneer hij/zij daar niet zo positief op reageert, dan kun je zeggen dat je dat jammer vindt. En dat je het fijn had gevonden als er werd over na gedacht en er later op terug zou komen.

Tja het is een lastig onderwerp maar ik zou denk ik niet opnoemen wat je allemaal voor werkzaamheden daar doet. Als het goed is weet degene die daar over gaat dat heel goed! En het kan wat verkeerd/emotioneel overkomen.. (“ik doe zus en zo en dit allemaal en dat doe ik ook al..” )

(Zie bijv. ook www.loonwijzer.nl voor een indicatie wat je zou kunnen verdienen voor X uur en X werkervaring, etc.

Succes!