gezamenlijk inkomen

• Harry

Ons gezamenlijk inkomen…..zij 32 uur en ik 36 uur is 5400 bruto per maand. Doen we het dan aardig of niet..?

• mark

ja harry, je doet het geweldig echt fantastisch, super, mega, echt waar hoor ik vind het te gek. Man….wat zullen jullie gelukkig zijn……..

Is dit wat je wilt horen?

….asjeblief dan!

Gr. Mark

• Silvia

Het is zowieso een rare posting… alleen inkomen opgeven zegt niets, er zijn zoveel factoren die meespelen, als leeftijd, functie, opleiding, etc. En wat is nu aardig? Ben je zelf tevreden? Dan heb je het aardig…

• karin

Wel verdrietig dat je op dit prikbord je voldoening moet halen.

“ Get a life” met je euro's

• Harry

Aan jullie gefrustreerde reacties merk ik op dat het wel goed zit met ons salaris.!

• karin

simpele Harry……..

• Jeroen aan Harry

Harry,

Hier een serieuze reactie. Alles is afhankelijk van de werkzaamheden die jullie verrichten. Als jullie beide advocaten zijn, dan is het genoemde salaris slecht. Zijn jullie administratief medewerkers dan hebben jullie wellicht een goed salaris.

Voor een echt vergelijk zul je toch moeten aangeven wat de functies / werkzaamheden zijn van jullie zijn. Zomaar een bedrag noemen heeft, als je een serieuze reactie wilt, totaal geen zin.

• Eline

Harry,

Als je wilt weten wat anderen als “gezinsinkomen” hebben kun je dat natuurlijk gewoon vragen. Daar gaat deze site toch over??!!

Of het goed is hangt inderdaad af van de factoren zoals al eerder hier genoemd. Maar alleen een gezamenlijk bruto maandinkomen zegt dan nog niet zoveel.

Mijn partner krijgt o.a. bonussen en laat regelmatig (veel) overuren uitbetalen dit zie je niet terug in je “normale” brutomaandinkomen.

Als je dan wilt vergelijken kun je beter je brutojaarinkomen met functie, leeftijd, opleiding en aantal uren dat je werkt vermelden.

• Harry

Kijk het gaat mij erom om te kijken hoe je met dit salaris in de maatschappij staat.

of dit een goed salaris is…..of modaal…of minimum…….

• Jeroen aan Harry

Het gezamelijk inkomen van jou en je vriendin komt ongeveer uit op 2x modaal. Maatschappelijk gezien is dat een (zeer) goed inkomen.Harry schreef: