vakantiegeld

• Natalie

Hallo allemaal,

Ik ben 7 maanden ziek geweest bij mijn werkgever. Hierover hebben we onenigheid gehad en ze boden mij 2 maanden salaris aan als ik ontslag zou nemen. Ik ben hiermee akkoord gegaan. We hebben het verder niet over het vakantiegeld / openstaande dagen gehad. Nu, na ongeveer 3 maanden heb ik nog steeds geen vakantiegeld ontvangen, en na een telefoontje beweren zij dat ik hier geen recht op heb. Ik heb destijds een papiertje getekend waarop stond dat zij zich van verdere verplichtingen ontdoen. Maar het is toch wettelijk geregeld dat ik hier recht op heb? Naar mijn mening geldt de wet boven een “papiertje”. Wie weet hier meer van?

Alvast dank,

Groetjes mij.

• edwin

Het was denk ik niet verstandig van je om te tekenen.

Bij mijn weten krijg je bij ontslag 1mnd salaris pergewerkt jaar.

Normaal gesproken heb je inderdaad recht op vakantie geld.

Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt is het beter om daar meer info te vragen.

• L.

Als er finale kwijting in de overeenkomst staat heb je niets meer te vorderen, het ligt er wel aan hoe dit omschreven staat. Als een wannabe P&O-er het contract heeft opgesteld kunnen er nog kansen voor je liggen, maar daar zal dan ongetwijfeld een rechter aan te pas moeten komen. Indien een advocaat de stukken heeft opgesteld ben je normaal gesproken kansloos. Finale kwijting betekent dat je alleen kunt vorderen hetgeen in de overeenkomst staat, al het overige wordt als afgehandeld beschouwd.