laatste salaris

• ROYCO

Ikbegin per 1 mei bij een andere baas. Hoe zit het met mijn laatste salaris bij mijn huidige baas? Wanneer moet hij dit uiterlijk overmaken. Mag hij hier bedragen op inhouden of moet hij deze vorderen? Wie weet hoe het precies zit, er gaan nl. verschillende verhalen de rondte.

• Alie

Het laatste salaris is leuk, je krijgt je vrije openstaande dagen uitbetaald, je vakantiegeld, en allerlei extra's. Je krijgt het meestal op de tijd dat je salaris gewoonlijk word overgemaakt, gefeliciteerd met je nieuwe baan!

• Joyce

Alles wordt gewoon netjes afgehandeld.

Dus de nog te ontvangen vakantiedagen worden uitbetaald (wordt wél extra belast, net als overuren extra belast worden). Alle extraatjes worden evenredig uitbetaald. Behalve als er duidelijk staat dat iets pas geld als je er een volledig jaar hebt gewerkt. Denk hierbij aan “beloning” als je niet ziek bent geweest, dit krijg je meestal niet.

Maar ook bepaalde vorderingen worden verrekend, dus stel je hebt meer dagen opgemaakt dan je eigenlijk had opgebouwd. Dan moet je die dus terug betalen, en dat gebeurd meestal via verrekening. OFFICIEEL mag de werkgever echter niet aan je salaris zitten en moet hij het dus bij je vorderen, in praktijk gebeurd het via verrekening. Je bent immers (wettelijk) verplicht hem (terug) te betalen.

Wanneer je je geld ontvangt: Meestal je “normale” salaris net als altijd, en de extraatjes (zoals vakantiegeld, en vakantiedagen) in de daarop volgende maand.

Dit omdat men ook beter weet wat men mogelijk nog op je te vorderen heeft. (bv. boetes die nog binnen zijn gekomen).

Wanneer je precies je geld krijgt ligt er aan, waar ik werk ontvangen we loon achteraf. Dus op 25 april krijg ik het loon van april en de overuren van maart.

gr Joyce

• herb

als je van werkgever verandert en je hebt nog vakantie dagen over,

dan ben je dom bezig geweest.

altijd zorgen dat je vakantie dagen op zijn anders worden ze uitbetaald

en daar zit weer een extra heffing op zodat je er geen ene euro van over houdt.

en 50 euro uitbetaald krijgen voor een vrije dag kan natuurlijk ook niet de bedoeling zijn.

groeten.

• fer

je hebt een opzegtermijn,daarin verreken je gewoon je vrije dagen..

vaak zeg je toch eerder op omdat je op de 1e van een nieuwe maand begint.

dus zo moeilijk is 't allemaal niet.ff lekker een week of twee ertussen is nooit verkeerd.