Salaris onderhandeling

• Nekton

Hoi allemaal,

Ik wil graag jullie advies. Ik heb deze week een salaris gesprek voor een functie van 40 uur in de zakelijke ICT markt.

Ik ben 25, ben drs en heb een jaar werkervaring.

Op dit moment verdien ik circa 2200 bruto plus OV jaarkaart van de zaak. Ik wil er graag wat op vooruit gaan. Wat is een reeel bedrag dat ik kan vragen.

Salaris onderhandeling zijn bij een nieuwe werkgever. Ik heb meerdere functies lopen dus sta stevig in mijn schoenen om zo maar te zeggen (ben met meedere bedrijven in onderhandeling)

alvast bedankt

Gr nekton

• fer

nekton, het volgende advies: probeer vragen over je salaris te parkeren,geef aan dat je het gevoel hebt dat jullie er met alkaar wel uit kunnen komen.

mensen die gelijk een bedrag noemen worden vaak minder serieus genomen.

als je uiteindelijk in je tweede of derde gesprek weer die vraag voorgelegd krijgt laat je je (toekomstige) werkgever een voorstel doen.

is het te weinig doe je een hoger tegenvoorstel,is het te veel doe dan gematigd tevreden.dit werkt prima en het lijkt of je niet altijd het onderste uit de kan wilt hebben.

• nekton

Dank je voor de reactie. Ik ben het helemaal met je eens, maar ik ga nu naar het tweede gesprek, dus ik dacht ik ga het even vragen, want waarschijnlijk gaan we het daar wel over hebben (hebben ze vorige keer aangegeven) Maar ik zal mijn (toekomstige) werkgever als eerste een voorstel doen. In mijn hoofd heb ik wel de verschillende bedragen/voorwaarde zodat ik eventueel de onderhandeling aan kan gaan.

Moet ik zeggen dat ik ook ergens anders een aanbieding heb?

Gr Nekton

• fer

nee zou ik nooit aanhalen,je wilt daarimmers graag gaan werken als de voorwaarden je aanstaan,zij kunnen daar ook niets mee,vraag naar punten die zij belangrijk vinden en probeer daar jouw kwaliteiten naar voren te brengen.

je wilt liever eerst weten of al hetgeen zij vertellen je aanspreekt voordat je over salaris te spreken komt.

uiteraard neem je altijd een salarisminumum(in gedachten) mee maar laat dat niet doorschemeren!.

succes,ben benieuwd wat je er uit sleept voor jezelf.

gr fer.