salaris secretaresse

• Alicia Silverstone

hallo allemaal,

heeft er iemand een idee wat ik kan vragen voor mijn secretaresse functie van 40 uur. mbo diploma directiesecretaresse, 1 jaar ervaring…. zit nu op 1400 euro. ik ben 22 jaar. ik heb binnenkort gesprek en wil meer gaan vragen maar tot hoever kan ik gaan?

groetjes Alicia

• Aleyne

Mijns inziens niet zo heel veel verder. Je hebt een redelijk salaris voor jouw leeftijd, ervaring en opleiding. Andere factoren zijn natuurlijk de inhoud van je werkzaamheden (functietitel zegt niet alles), bedrijfsomvang, waar is de vestiging van het bedrijf, etc.

• rens

Ik vind dat je wel meer mag vragen, ik heb namelijk geen secretaresse opleiding gedaan en zit toch wel meer als 200,- bruto boven jou……

Ligt natuurlijk wel aan in welke branche je secretaresse bent. Ik werk in de accountantwereld……..

• Alicia

Tja ik werk bij een belangenbehartiger voor mensen met letselschade….. maar ik verdien wel al 250 euro meer dan minimum loon, hoeveel zou ik dan meer kunnen vragen, ik werk in tilburg en zit nu in secretaresse funcite maar dit wordt nog een assistente functie.

Groetjes Astrid