moet meer vragen van werkgever

• H2S

Vorige week had ik een sollicitatiegesprek voor een functie waarbij ik samen met een aantal anderen online iets uit de grond mag stampen. Daarnaast wordt het nodige schrijfwerk van me verwacht.

Qua salaris gaf ik 2250 euro en volledige reiskostenvergoeding door. Dat verdiende ik bij mijn vorige baan. Ik heb een HBO-opleiding en anderhalf jaar werkervaring.

Nu zei mijn gesprekspartner mij: je hebt het niet van mij, maar dit is te weinig. Je moet meer vragen.

Nooit verkeerd natuurlijk, maar wat moet ik vragen dan? Zit nu te denken aan 2500, met de hoop op 2400 uit te komen.

Op zich vind ik meer salaris wel redelijk, ik krijg ook meer verantwoordelijkheid hier.

Is dit reeel? Of zou ik mijn hand overspelen?

BVD!

• tpg(er)

nou beste werknemer dit zijn nou zulke moeilijke vragen kijk wij zijn geen helderziende dit hangt van allerlei factoren af als snapt wat ik bedoel wat jij moet doen gewoon op je gevoel gaan en je eigen argumenteren op een redelijke manier waar hun van denken aan jouw hebben we wat….succes.

• H.van Rossum

Hallo

Meer vragen, ja het kan natuurlijk. Maar zou jij, als je werkgever zou zijn dat ook doen aan een sollicitant meer geven zonder dat hij iets van zijn werk heeft laten zien? Ik denk wel dat je kan vragen wat de vooruitzichten zijn als je goed zou presteren. Maar als je huidige salaris minder is dan als wat je zou gaan krijgen als je aangenomen wordt, moet je wel een beetje tevreden zijn denk ik. Maar voor minder zou ik het alleen doen als het een toffe job is en zeer goede vooruitzichten biedt. Groetjen en veel succes Hennie

• Wim

Hallo,

Je moet zeker meer vragen, de hint was toch duidelijk.

Mijn mening minstens 2800 Bruto.

• H2S

Dank jullie voor de reacties..

Ik ben pas 23, dus 2800 lijkt me erg hoog, maar gezien de verantwoordelijkheid wil ik wel tussen de 2400 en 2500 gaan zitten.. maar goed, eerst eens zien of eht tot onderhandelen zal komen.