nieuw salaris.

• m

beste medeprikkers

wij zitten hier met een probleempje en ik hoop dat iemand hier antwoord op weet.

per 1 januari 2005 is mijn man de particuliere verzekering in gegaan en zijn werkgever heeft toen ook een bijdrage bij het salaris gedaan. maar met het huidige zorgstelsel vind de werkgever dat hij die bijdrage niet meer hoeft te betalen.

nu had de boekhouder vorig jaar het werkgevers deel bij het bruto salaris gedaan en heeft het nu ook weer van het bruto salaris afgehaald bij navraag van ons gaf hij toe dat hij vorig jaar de fout gemaakt heeft door het bij het bruto salaris te doen ipv netto.

mijn man is nu 160 euro per maand op zijn bruto salaris naar beneden gegaan.

nu is mijn vraag mag dit zo maar men mag toch niet aan een brutto salaris komen?

ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is en dat hier iemand antwoord op weet.

alvast bedankt

• BeBo

Mogelijk is het bij het bruto salaris opgeteld geweest op strookje, maar had wel apart vermeld moeten staan.

Hoe dan ook, de werkgevers mogen nu deze tegemoedkoming niet meer doen aan de werknemer. Werkgevers moeten nu 6,5 % aan rijk afstaan.

En van die inkomsten betaald het rijk de zorgtoeslagen aan de mindere inkomens.

Ook mijn man krijgt zijn toeslag niet meer straks,

maar ja, dat is wel logisch, is genoeg bekend gemaakt inmiddels in de media.

• Alie

ja dat mag, wettelijk geregeld!

• karin

Volledig eerlijk zelfs, je hoeft nu naar alle waarschijnlijkheid niet meer zoveel ziektekostenpremie te betalen dan in 2005!

• Tinus

helemaal mee eens