Assistent Belastingadviseur

• Mira

Kan iemand mij vertellen wat een redelijk salaris is? Ik werk nu 1,5 jaar bij een klein kantoor. Heb hbo opleiding gedaan en studeer deeltijd aan de universiteit.

Mijn beoordelingen zijn goed, doch ik heb het idee dat mijn salaris (extreem) laag is. Ik verdien nu ? 1.950 bruto per maand. Hier komt dan nog wel een dertiende maand bij….

Graag hoor ik wat jullie verdienen.

• BeBo

Mira, is dit een fulltime salaris of parttime?

Want voor fulltime lijkt het me toch wel aardig aan de lage kant, alhoewel ik natuurlijk ook je leeftijd niet weet, want ook dat speelt mee.

• Mira

Hoi, ik ben nu 25. Het is inderdaad een salaris voor fulltime. Ik moet er wel nog bij vermelden dat mijn baas mijn studie betaald.

• BeBo

Tja, haha, kijk en studies zijn vaak erruuuug duur.

Alhoewel een studie wel voor hem weer aftrekbaar is hoor. Maar hoef ik jou als belastingadviseur niet te zeggen.

Maar goed, de studie komt hem ook ten goede natuurlijk (althans als het binnen het vakgebied valt).

Maar als je studie goed gaat, en er toch een funtioneeringsgesprek plaatsvind zou ik toch even kijken of er beetje ruimte is voor wat extra.

Overigens, als je ander werk zou gaan zoeken, moet je dan de studiekosten terugbetalen?

En wat als je klaar bent met de studie? Heeft ie dan wel hoger salaris in gedachte voor je. Zou het gewoon bespreekbaar maken.

• argos

HBO , 1,5 jaar ervaring, klein kantoor, universitaire studie volgend. Ik denk wel dat je ongeveer een € 35.000 per jaar moet hebben, ervan uitgaand dat je een 40-urige werkweek hebt, vaste 13e maand.