Tandartsassistente

• lies

Hallo, ik heb even een vraag.

Ik werk nu twee ochtenden in de week, dus een dag in de week, is circa 35 uur per maand

Ik krijg een bruto salaris van circa 5200,- per jaar.

Nu kan ik twee dagen in de week gaan werken, maar wat heeft dat voor consequenties voor het salaris.

Volgens de loonstrook wordt alles betaald maar geen loonbelasting, hoe kan dat?

Gr,

Lies

• Mira

Het is correct dat er niets ingehouden wordt, tenminste als je geen andere baan erbij hebt. Op jaarbasis gezien hoef je geen belasting te betalen, daar is je inkomen te laag voor. Maak je dus geen zorgen

• lies

Mira, ik ga straks twee keer zoveel werken.

Dan denk ik dat ik ook twee keer zoveel ga verdienen, maar is dat wel zo of komt die loonbelasting dan wel aan de orde

• BeBo

Nee, dan ga je niet twee keer zoveel verdienen,

dan krijg je dus wel te maken met loonbelasting, alleen niet heel hoog,

maar netto krijg je wel minder als bruto.

Laat het anders door personeelszaken op je werk uitrekenen.

• lies

Als ik dan inderdaad niet twee keer zoveel ga verdienen, vraag ik me toch af waar de grens ligt in wel of net geen loonbelasting over je bruto salaris betalen.

Want als ik een hoop uren meer ga werken en in verhouding maar weinig netto meer overhoud kan ik het beter niet doen lijkt me.

• BeBo

Je houd wel veel over hoor,

Anders moet je ff de belasting zelf bellen,

vragen hoeveel belasting je moet betalen en over welk gedeelte.

Zelf verdien ik 876 per maand bruto, en houd er netto 765 aan over, dus dat valt best mee.

Maar ja, hoe meer je verdiend hoe meer belasting er vanaf gaat natuurlijk

• carmen

ik ben net gestart an opleiding mondzorgkunde aan acta.Graag wil ik weten wat een fulltime tandartsassistente gemiddeld netto verdiend in het begin.

Alvast bedankt

• Josee

Waar vinden jullie de cao van assistentes?? Ben sinds een paar maanden ziek en na 2 maanden is het salaris naar 70% gegaan en geen opbouw van vakantiedagen.

Ik vraag me af hoe ze er aan komen. Er is immers geen cao voor tandartsassistentes.

• Esra

Hallo,

Ik ben Esra en ben 15 jaar.. ik zit nu op vmbo en wil graag hierna de opleiding : tandartsassistente doen alleen wie kan mij wat vertellen hoe het allemaal gaat enzo? ( Of de opleiding zwaar is etc. )

Ook zou ik graag de salaris willen weten van dit beroep.

Niet dat ik heel erg gesteld ben op geld, maar uit nieuwsgierigheid.

Ik hoop dat iemand mij wat informatie wil geven over zijn/haar opleiding-tijd enzovoort.

Groetjes,

Esra.

• Tandartsassistente

Kijk voor de discussie op:

http://www.assistentensite.nl/?nav=tandarts