Applicatie beheerder

• Renate

hallo,

ik ben een beginnend applicatie beheerder met 6 jaar IT ervaring, 2de lijn, beheer.

Mijn salaris is 2245,- bruto, volgens mij verdien ik onder de maat.

Zijn er andere Applicatie beheerders hier die een indruk kunnen geven wat hub salaris is?

nb ik werk in de industrie.

Alvast bedankt!

Renate

• Jeremy

Renate,

betreft het technisch applicatiebeheer of functioneel? Volgens mij zou je zo rond de 2500 euro moeten zitten.

Ik ben functioneel beheerder van Oracle en zit rond de 3300 euro, ben 31 jr.

• Renate

Hoi Jeremy,

Bedankt voor je recatie!

Het is zowel functioneel als technisch. Alhoewel de technische kan nog niet helemaal opgestart is. Daar krijg ik nog een opleiding voor, de applicatie draait op Oracle.

Daarnaast ben ik 36 jaar. Wat was jou startsalaris als ik vragen mag, als appliatie beheerdeer?

Alvast bedankt!

Renate

• Jeremy

Hoi Renate,

zo'n 4 a 5 jaar geleden ben ik begonnen als applicatiebeheerder en dat startte zo rond de 4000 gulden, de baan erna rond de 2400 euro en als functioneel beheerder Oracle gestart rond de 3000 euro. Ik werk bij de gemeente en wat dus ook wat m'n max in deze functie zal zijn en dat ligt rond de 4200 euro.

Gr,

Jeremy

• Arie Kanarie

Ja hoor……praatjesmaker die Jeremy.! Applicatiebeheerders bij de gemeente zitten niet in schaaltje 11. Hooguit schaaltje 9, dus je zit al aan je max. pffff opscheppen over je salaris op internet…beetje treurig.

• Money?

Het ligt qua salaris voornamelijk aan de grootte van de applicatie. Deze valt enerzijds af te leiden van het aantal functiepunten en het aantal eindgebruikers.Ik ben zelf functioneel beheerder en verdien ongeveer 2800, 3100 is de max in mijn schaal.

De applicatie wordt door 500 eindgebruikers gebruikt…

• Renate

Hallo..

nou de eind gebruikers zijn er zo'n 15, daarnaast “mag” ik nog wat 1ste lijns dingen en wat gebruikers beheer doen.

Renate

• Jeremy

Arie Kanarie,

ja een applicatiebeheerder zit inderdaad schaal 9, maar

een functioneel beheerder van Oracle niet bijdehandje.

Dan weet je zeker het verschil niet tussen applicatie en functioneel

beheerder.

Jeremy

• Arie Kanarie

Ook die zitten niet in schaal 11……..opschepper

In schaal 11 zitten geen ondersteuners binnen de gemeentelijke sector. Overigens is schaal 9 al dik betaald voor deze hobbyisten.