Startsalaris

• Sander

Ik geloof dat BeBo niet veel verstand heeft van startsalarissen!

Een gemiddeld startsalaris voor een HBO'er ligt tussen de 1750 en 1950 en voor universitair geschoold tussen de 1850 en 2100.

Dus voor jou met je mbo verdien je zelfs ronduit goed en zal ik niet te veel eisen.

Elders zou je minder verdienen!

• BeBo

Sander,

Als je MBO hebt gedaan komt je rond je 18e/19e van school, dus als je dan 25 bent, heb je toch alweer zeker 6 jaar werkervaring.

In die zin is hij dus niet beginnend.

Daarnaast gaf ik al eerder aan dat ik dat best een reeel salaris vind.

En geef ik hem juist ook aan dat hij beter kan gaan praten.

Zoals Sjoerd aangeeft, is hem dit geboden als startsalaris, en is er verders nog niks definitiefs over afgesproken.

Dan lijkt het mij dat het nog open voor onderhandeling is bij gebleken geschiktheid.

Hiermee bedoel ik heus niet dat ie dan gelijk 2500 moet gaan vragen,

maar wel handig misschien als ie een salarislijn, of schaal kan opbouwen, en dan weet waar hij aan toe is.

• beppe

Ik heb en HBO startsalaris van 2250 bruto per maand. je moet gewoon onderhandelen. Dus Sjoerd zet hem op!!!

• Leonardo

Ik ben 20 jaar en heb MBO niveau 4 gedaan wat is een normaal start salaris?

Alvast bedankt!

Leonardo

• mark

ik heb mbo hbo en een paar courses master universiteit gedaan

ik heb een salaris aanbieding van 2000 euro in het eerste half jaar gekregen en een vervolgsalaris van 2200 euro in het tweede half jaar waarna eventueel evaluatie volgt van het salaris met een mogelijkheid dat ik na een jaar 2500 euro bruto verdien

dit vind ik erg weinig

ik werk als manager ICT voor een klein MKB bedrijfje

• Anonymous

Niet doen.

De markt voor werknemers met een hoge opleiding trekt erg aan. Op dit moment is de vraag al redelijk hoog, en zal door de vergrijzing en een tekort aan hoogopgeleiden alleen maar toenemen.

Je hebt EN werkervaring EN een goede opleiding…

2000 Euro bruto is dan niet echt een goede aanbieding. Zit daar een auto/laptop/telefoon bij?

2500 Euro als startsalaris met een auto lijkt mij een beter begin…

• Hagenaar

Ik ben helemaal eens: 2500 + auto als startsalaris is op dit moment heel passend!

Toch zijn er bedrijven die denken dat ze op basis van salarischeck van intermediair of een of andere bron die op basis van VEROUDERDE EN ONBETROUWBARE onderzoeken een startsalaris tussen 1900 en 2200 moeten hanteren. Dan zeg ik dat het gewoon niet klopt.

Intermediair gebruikt gegevens vanaf 2004 als ik me niet vergis en het is niet helder of ze ontwikkelingen op de arbeidmarkt in hun berekeningen opnemen.

Ik heb twee jaar geleden gewerkt via een uitzendbureau en ik kreeg toen 1800 bruto per maand zonder enige diploma in mijn zaak. En nu ik klaar ben met mijn opleiding en 20.000,- euro aan schulden heb kan ik moeilijk accepteren dat ik zo weinig moet gaan verdienen.

Op dit moment is er tekort aan geschoolde mensen. Dat betekent dat al die bedrijven kampen met tekorten waardoor ze omzet missen. Daarom vind ik dat ze wat guller moeten zijn.

Dus aan alle starters: massaal naar intermediair.nl en bij het invullen van hun onderzoek naar salaris wat hogere bedragen invullen :D

• Jeffrey

http://www.werkenbijhetrijk.nl/werkgever/organisaties/salarissen/index.cfm?artikelen_id=557&adm_pin=01060

check deze link ff voor opheldering..

• Sjors2

Beste Jeffrey,

Bedankt voor de link!! :)

De link op deze site om naar de salaristabel te gaan werkt jammergenoeg niet.

Groetjes Sjoerd

• sanja

Ik werk als 10 jaar als groepsleerkracht op de basisschool,sedert 1998 dus.

Ben nu erachter gekomen dat collega's die in dezelfde periode in dienst traden meer verdienen dan ik. Waar kan dat liggen? en wat kan ik nu doen om erachter te hunnen komen hoeveel ik nu eigenlijk moet ontvangen.Weet iemand nog wat netto van een beginnende leerkracht moet zijn?

groet,

Sanja