Controller vast > tijdelijk contract

• Michel

Beste mensen,

Ik heb een vraag. Ik werk nu anderhalf jaar als junior controller voor een detacheringsbureau (dus van de ene naar de andere opdracht hoppen..) Ik verdien nu 2100 bruto p/m plus een auto (clio) van de zaak. Ik heb hier een contract voor onbepaalde tijd en heb reistijden tot max 1,5 uur enkele reis.

Nu heb ik een aanbieding van een concurrent van mijn werkgever (ook detachering) voor een iets hogere functie en dus iets leukere opdrachten. De arbeidsvoorwaarden: 2400 bruto p/m, auto naar keuze tot 26000 euro nieuwprijs en maximaal 1 uur enkele reistijd. Contract voor 1 jaar en daarna een vast contract bij goed functioneren.

Wat vinden jullie??? Moet ik deze stap maken of gewoon de zekerheid van mijn huidige baan houden??

• Aleyne

Dat is een keuze waarbij wij je natuurlijk niet kunnen adviseren.

Het hangt helemaal van jezelf af, van je privé omstandigheden, etc. Denk wel dat een vast contract vandaag de dag niet echt meer degelijke zekerheid biedt, het is vrij gemakkelijke om een ontslag in werking te zetten. En voor het overige is het een keuze die je helemaal zelf moet nemen.

Ben je alleen, draag je de verantwoording voor het hoofdinkomen van een gezin? Dat zijn allemaal zaken die doorslag kunnen geven bij het maken van zo'n keuze.

• Joyce

Of: 2e optie…

Zeg eerlijk tegen je huidige werkgever dat je dit bod hebt gehad, en of hun er misschien overheen kunnen (en willen) gaan.

Dus minder reistijd, leukere banen, meer geld en toch je vaste baan…

(zou dan wel zeggen dat je bij de ander 2500 zou krijgen).

En doen ze dit niet.. Net wat Aleyne zegt een vast contract is niet meer zo vast…

en leuker werk, meer geld, minder reistijd…. ik zou het wel weten.

gr Joyce