Hallo,

Ik ben werkzaam als Grafisch Vormgever bij een klein Reclamebureau. Daar werk ik nu twee en een half jaar. (Ik ben 27 en heb een HBO-kunstacademie diploma).

Toen ik er begon had ik weinig tot geen ervaring en niet echt de juiste papieren voor grafisch werk, daar stond dan ook een laag loon tegenover, ik deed ook voornamelijk simpel DTP-werk.

Nu zijn we twee en een half jaar verder en mijn ontwikkeling is groot geweest. De kennis van grafische computerprogramma's heb ik mij helemaal eigen gemaakt en de verantwoordelijkheden zijn ook vele malen groter. Grafische producties begeleidt ik zelf, van begin tot eind, heb daarover contact met de klanten en de leveranciers. Ik wordt ook geacht mee te denken met brainstormsessies en het opstellen van marketingplannen en bedenk zelf reclame campagnes en imago advertenties.

Mijn baas is erg tevreden over mij en laat mij dit ook goed weten. Ik werk hard, ben nooit te beroerd om over te werken of wat extra's te moeten doen. Ik ben erg tevreden over mijn werkplek, de contacten met mijn baas en collega's zijn formidabel. Ik had me geen betere kunnen wensen.

Ondertussen is mijn loon wel wat omhoog gegaan, maar voor een HBO'er nog steeds aan de lage kant vind ik. Ik verdien nu 1750,00 euro bruto per maand op basis van 40 uur. Er zijn geen extra's, naast vakantiegeld. Weet iemand of dit aardig markt-conform is, of dat ik dringend een gesprek moet aangaan over mijn salaris?

Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Sandy