salaris vastgoedontwikkelaar

• bart

Hallo,

binnenkort heb ik een gesprek met mijn werkgever waarin ondermeer mijn salaris besproken zal worden.

Ik ben 31 jaar, afgeronde hbo opleiding incl. diverse vakgerichte cursussen. Werk als projectmanager/ontwikkelaar en heb 8 jaar ervaring.

telefoon en auto vd zaak (tot 35000).

Werk ca. 50 tot 60 uur per week. Overuren worden niet betaald of omgezet in vrije dagen.

Verdien al enkele jaren ca. 3000,- zit nu meer richting 4000,- te denken. Forse stap maar zit ook enkele jaren tussen. Is dit reeel?

• Kelvin

Nee. Verschil is veel te groot. Bovendien 4000 euro bruto voor een medior HBO'er?? Denk zelf even logisch na zeg.

• Sander

De stap is inderdaad vrij groot. Had al eerder aan de bel moeten trekken denk ik. De stap is te groot om nu opeens 4.000 te vragen. Gezien je aantal uren die je werkt en indien je goed in je werk bent zou je hier misschien wel in aanmerking kunnen komen over paar jaar, maar stapsgewijs omhoog.

Ik begrijp Kelvin zijn opmerking niet van medior HBO'er. Ikzelf ben ook HBO'er en bijna dertig en verwacht over 2 a 3 jaar ook op de 4.000 te zitten dus opmerking is nogal loos en niet onderbouwd. Dus Kelvin, verklaar je nader…………..

gr. sander

• Kelvin

Het gaat niet om leeftijd, maar uiteraard om ervaring. MIjn direct leidinggevende is ca. 40 jaar, heeft ca. 12 jaar ervaring en verdient ca. 3500. Een andere collega is ook 30 en heeft ca. 6 jaar ervaring en zit op ca. 2800 bruto. Beide met HBO gestart.

Als je die laatste doortrekt naar jullie gegevens lijkt me, gezien de bedragen die ik gewend ben, een salaris tussen de 3000 en 3500 redelijk ipv 4000.

Mijn direct leiding gevende is teamleider van een team dat bestaat uit 15 adviseurs binnen een in nederland vooraanstaand advies- en ingenieursbureau op het gebied van milieu en infrastructuur. De teamleden hebben allen een opleiding van tenminste HBO en een varierend aantal jaren ervaring in dit vak. De tweede collega is een medior adviseur binnen dit team.

Maargoed het is bekend dat de salarissen in deze ‘tak van sport’ relatief laag zijn ten opzichte van andere sectoren.

• Sander

In het bedrijfsleven gaat het niet alleen om leeftijd en/of ervaring. Maar bij hogere functies vrn hoe goed je bent en welke waarde je vertegenwoordigd voor het bedrijf. Mijn commercieel directeur heeft ook HBO, is 33 jaar en verdiend 8.000 pm, maar heeft bewezen dat ie dusdanige commerciele capaciteiten beschikt en dus zijn maandsalaris meer dan waard maakt, ondanks zijn relatief lage leeftijd en dito werkervaring.