Salaris verhoging bij 23 jaar.

• Rob

Beste Mensen,

Ik heb een vraag. Ik werk nu 3 jaar bij het zelfde bedrijf. Ik ben begonnen als technisch tekenaar maar heb daarnaast ook project begeleiding gedaan. Nu ben ik sinds een half jaar calculator/werkvoorbereider. Het is een leuke functie en zeker iets om in door te groeien.

Nou mijn vraag, Ik ben vorig jaar 23 geworden. Op mijn loonstrookje staat steeds het minimum loon. Ik zit er ruim boven. Maar nu is het minimum loon met 200 euro gestegen. (22 jaar - 23 jaar) Is het dan reeel om deze verhoging ook te vragen als opslag?? Mijn salaris is nu 1450 euro bruto met een 13de maand.

Met vriendelijke groet

Rob

• Joyce

Hoi Rob,

Vragen staat vrij, maar reeël is het niet. Want ik weet niet wat het precies het min.loon is voor een 23-jarige maar volgens mij zit je er aardig boven. Ik zou zelf zeggen vraag over een half jaar loonsverhoging, want dan voer je de nieuwe functie 1 jaar uit en dan heb je ook bewezen wat je kunt.

gr. Joyce

• Rob

Het min. loon van een 23 jarige is 1250 euro of zoiets. Ik heb ook wel een goed loon maar ik zie het zo: Mijn loon is nu 1450 bruto. Ik heb dit jaar veel vooruitgang geboekt. Ben al zelfstandig en neem veel telefoontjes aan met vragen van klanten. Nu gaat het min loon met 200 euro om hoog dus als ik dan bv met 100 euro omhoog ga zie ik het als een achteruitgang van mij zelf. Maar misschien zie ik het verkeerd. Ik ben heel benieuwd. Maar over het algemeen gaat je loon toch een stuk omhoog als je 23 bent geworden??

Mvg Rob

• Aleyne

Als je loon niet gerelateerd is aan het minimum loon, is je salarisverhoging dit doorgaans ook niet, het is ook geen reële visie. Bedenk wel dat in de huidige omstandigheden sommige cao's het moeten doen met een verhoging van 1,2-2,5 %. Dus 100 EUR verhoging zou beslist geen achteruitgang zijn.

• Milly

Ik snap je redenatie, en dat klinkt heel aantrekkelijk! Maar in de praktijk werkt het helaas niet zo, zoals ook Aleyne heeft gezegd.Rob schreef:

>

• Joyce

Ter verduidelijking 100 van 1450 is 6,9% en 200 van 1450 is een opslag van 13,8%!!!

Dus ga zelf maar eens na over die reeël is…. probeer eens 5% ofzo. Dus 72,50 euro zou dat zijn. En dan heb je nog een giga vooruitgang.

gr Joyce

• Rob

Nou ik ben blij dat ik het hier gevraagd heb. Anders sta je ook zo vor schut. Dat is ook niet wat ik wil.

In iedergeval bedankt voor jullie mening.

Mvg Rob