AA-Accountant

• Christiaan

Hallo,

Ik heb vandaag mijn loon voor 2006 te horen gekregen ? 3200 per maand.

Ben een AA-accountant bezig in controle- (35%) en samenstelpraktijk (65%), heb in 1995 mijn HEAO-AA/RA afgerond, ben all-round (ook fiscaal), heb een beperkte begeleidende functie (nwe mensen van school meenemen op controle) en ben nu bijna 34 jaar oud. Daarnaast heb ik geen secundaire arbeidsvoorwaarden: auto v.d. zaak, 13e maand, bonusregeling, onkostenvergoeding e.d.

Zelf ben ik van mening dat, gebaseerd op het bovenstaande een loon van ? 3500-?3600 per maand reeel moet zijn.

Graag uw commentaar.

Met vriendelijke groeten

Christiaan

• Sander

Ik denk dat je op een klein kantoor werkt Christiaan, gezien de secundaire arbeidsvoorwaarden en de vrn samenstelwerkzaamheden.

Ik ben zelf ook AA-accountant geweest maar heb een jaar geleden de stap gemaakt naar het bedrijfsleven. Ik was overigens vrn werkzaam in de controlepraktijk.

Denk dat het een redelijk salaris is. Wil je meer verdienen dan moet je naar een groter kantoor overstappen (en meer controlewerkzaamheden) waar je meer doorgroei mogelijkheden hebt dan een klein kantoor. Flink doorgroeien kan alleen uiteraard als je goed bent. Denk dat je elders op een klein kantoor niet veel meer zal krijgen.

gr Sander

• Christiaan

Het betreft een middelgroot regionaal kantoor.